Studiował malarstwo u profesora Stanisława Teisseyre’a i profesor Krystyny Łady-Studnickiej, a także grafikę w pracowni profesora Zygmunta Karolaka w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) w Gdańsku. Dyplom uzyskał w roku 1958. Fascynował go stary Gdańsk, czego dowodem są liczne przedstawienia tego miasta w grafice, najczęściej akwaforcie i miedziorycie. Tworzył też w ceramice. Stryjca porównuje się do artystów średniowiecznych, gdyż chętnie posługiwał się alegoriami, symbolami, niedomówieniami. Poszukiwał praw rządzących światem, będących prawami uniwersalnymi, zawsze aktualnymi. Stąd tak wiele w jego sztuce metafor, znaków, czy personifikacji. Bliski mu był surrealizm, symbolizm, ekspresjonizm.
tusz, papier, 39,5 x 32 cm w świetle passe-partout
sygnowany i dat. p. d.: 'Ryszard Stryjec 1995'
Studiował malarstwo u profesora Stanisława Teisseyre’a i profesor Krystyny Łady-Studnickiej, a także grafikę w pracowni profesora Zygmunta Karolaka w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) w Gdańsku. Dyplom uzyskał w roku 1958. Fascynował go stary Gdańsk, czego dowodem są liczne przedstawienia tego miasta w grafice, najczęściej akwaforcie i miedziorycie. Tworzył też w ceramice. Stryjca porównuje się do artystów średniowiecznych, gdyż chętnie posługiwał się alegoriami, symbolami, niedomówieniami. Poszukiwał praw rządzących światem, będących prawami uniwersalnymi, zawsze aktualnymi. Stąd tak wiele w jego sztuce metafor, znaków, czy personifikacji. Bliski mu był surrealizm, symbolizm, ekspresjonizm.