Malarz, rzeźbiarz, grafik pochodzenia chilijskiego. W 1933 r. wyjechał do Francji, gdzie otrzymał pracę w atelier Le Corbusiera. W 1937 r. poznał S. Dali i A. Bretona, który uznał w nim surrealistę. Rok poźniej uczestniczył już w Międzynarodowej Wystawie Surrealizmu, gdzie pokazał m.in. frotaże z zarysami pogmatwanych przestrzeni i formami antropomorficznymi. Przełom lat 30-tych i 40-tych spędził w Nowym Jorku, gdzie poznał amerykańskich malarzy gestu. Od lat 60-tych uprawia także rzeźbę. Matta uważa, że poprzez swoja sztukę szuka wszelkich związków pomiędzy wszechświatem, erotyzmem ciała i przestrzenią. Sztuka R. Matty wywarła znaczny wpływ na malarstwo polskie przełomu lat 40-tych i 50-tych, zwłaszcza na sztukę T. Kantora.
Grafika na papierze 36,5 x 45 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany p.d.
Malarz, rzeźbiarz, grafik pochodzenia chilijskiego. W 1933 r. wyjechał do Francji, gdzie otrzymał pracę w atelier Le Corbusiera. W 1937 r. poznał S. Dali i A. Bretona, który uznał w nim surrealistę. Rok poźniej uczestniczył już w Międzynarodowej Wystawie Surrealizmu, gdzie pokazał m.in. frotaże z zarysami pogmatwanych przestrzeni i formami antropomorficznymi. Przełom lat 30-tych i 40-tych spędził w Nowym Jorku, gdzie poznał amerykańskich malarzy gestu. Od lat 60-tych uprawia także rzeźbę. Matta uważa, że poprzez swoja sztukę szuka wszelkich związków pomiędzy wszechświatem, erotyzmem ciała i przestrzenią. Sztuka R. Matty wywarła znaczny wpływ na malarstwo polskie przełomu lat 40-tych i 50-tych, zwłaszcza na sztukę T. Kantora.