Jeden z najwybitniejszych polskich artystów - rze¼biarz, malarz, scenograf, pedagog. Rozpoczął naukę w Państwowym Liceum Technik Plastycznych w Zakopanem u Antoniego Kenara w roku 1947. W latach 1952-1958 studiował na warszawskiej ASP w pracowni prof. Mariana Wnuka. W 1959 roku odbył praktykę w pracowni Osipa Zadkine`a w Paryżu. W 1975 roku uznany wraz z Tadeuszem Brzozowskim za jednego z najwybitniejszych twórców polskich XXX-lecia. Autor prowokacyjnych pomników oraz akcji artystycznych w kraju i zagranicą. Prezentowana praca nawiązuje do "sztandarów", nad którymi Hasior pracował od roku 1965, inspirowanych sztandarami procesyjnymi, tapiseriami czy fenetronami. Często groteskowe i drwiące - tu w dziele z roku 1977 łączy kicz religijny - figurkę Immaculaty i Ukrzyżowania, kupowane zwykle przez wiernych i pątników z parą szwedzkich koników - również wyrobem o charakterze pamiątkarskim i pseudoludowym.

152
Władysław HASIOR (1928 - 1999)

KOMPOZYCJA RELIGIJNA, ok 1977

Na odwrocie dedykacja: Serdecznie Pani | Dziękuję Za Cudowną | Toruńską Przygodę, | Której Organizator | ką Była Pani | Wspomina | z Sympatią i | z Wielkim Szacunkiem | W. Hasior | 26.IV - 22.V. 77

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jeden z najwybitniejszych polskich artystów - rze¼biarz, malarz, scenograf, pedagog. Rozpoczął naukę w Państwowym Liceum Technik Plastycznych w Zakopanem u Antoniego Kenara w roku 1947. W latach 1952-1958 studiował na warszawskiej ASP w pracowni prof. Mariana Wnuka. W 1959 roku odbył praktykę w pracowni Osipa Zadkine`a w Paryżu. W 1975 roku uznany wraz z Tadeuszem Brzozowskim za jednego z najwybitniejszych twórców polskich XXX-lecia. Autor prowokacyjnych pomników oraz akcji artystycznych w kraju i zagranicą. Prezentowana praca nawiązuje do "sztandarów", nad którymi Hasior pracował od roku 1965, inspirowanych sztandarami procesyjnymi, tapiseriami czy fenetronami. Często groteskowe i drwiące - tu w dziele z roku 1977 łączy kicz religijny - figurkę Immaculaty i Ukrzyżowania, kupowane zwykle przez wiernych i pątników z parą szwedzkich koników - również wyrobem o charakterze pamiątkarskim i pseudoludowym.