Studiował w krakowskiej ASP w pracowni Hanny Rudzkiej-Cybisowej. W 1954 r., zaraz po otrzymaniu dyplomu przyjechał do Zielonej Góry. Z jego inicjatywy powstała grupa "Krąg", skupiająca przedstawicieli środowisk twórczych Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry oraz polskich malarzy emigracyjnych z Londynu. Wystawiał m.in. w warszawskiej Galerii Krzywego Koła i Zachęcie, a także za granicą - w Drian Gallery w Londynie, Galerii La Fourmieré w Zurichu. Prace w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku. Największa kolekcja w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.
"Formami czystej geometrii posługiwał się Marian Szpakowski z Zielonej Góry w swoich sterylnie czystych, prostych, prawie monochromatycznych odciskach z blaszanych matryc" (Irena Jakimowicz, Pięć wieków grafiki polskiej, Warszawa 1997).
linoryt barwny, 87,5 x 64 cm na arkuszu 96 x 71 cm,
sygnowany ołówkiem pod płytą p.d. "Marian Szpakowski"; l.d. tytuł, technika i rok powstania.
Studiował w krakowskiej ASP w pracowni Hanny Rudzkiej-Cybisowej. W 1954 r., zaraz po otrzymaniu dyplomu przyjechał do Zielonej Góry. Z jego inicjatywy powstała grupa "Krąg", skupiająca przedstawicieli środowisk twórczych Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry oraz polskich malarzy emigracyjnych z Londynu. Wystawiał m.in. w warszawskiej Galerii Krzywego Koła i Zachęcie, a także za granicą - w Drian Gallery w Londynie, Galerii La Fourmieré w Zurichu. Prace w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku. Największa kolekcja w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.
"Formami czystej geometrii posługiwał się Marian Szpakowski z Zielonej Góry w swoich sterylnie czystych, prostych, prawie monochromatycznych odciskach z blaszanych matryc" (Irena Jakimowicz, Pięć wieków grafiki polskiej, Warszawa 1997).