Kompozycje malarskie zostały utworzone z postaci wkomponowane w ekspresyjne tło, z wykorzystaniem geometrycznych elementów. Realizacja powstała za sprawą projektów wykonanych techniką kolażu, która zachęciła do połączenia wielu środków wyrazu, jakie są widoczne w cyklu obrazów. Głównym środkiem wyrazu jest plama oraz linia. Przeważają barwy oscylujące pomiędzy beżami i szarościami. Gdzieniegdzie pojawia się szmaragdowa barwa oraz biel rozświetlająca kompozycję. Czerwień stanowi akcent w kompozycjach. Postacie od studyjnych elementów zmierzają do syntezy. Stają się elementami układanki. Elementy wchodzące w skład kompozycji ujednolicone są zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Inspiracją dla artystki stała się działalność Roberta Raushenberga, a zwłaszcza jego odmienne podejście do sztuki. Pewnym motorem inspiracji stała się też twórczość Guya Denninga - brytyjskiego malarza, który wykonuje obrazy oraz graffiti o odważnym, drapieżnym charakterze. Autorkę prac urzekła ich ekspresja i nowoczesne podejście do sztuki. Tak więc przedstawiony cykl opiera się na wykorzystaniu wielu środków wyrazu, różnego rodzaju narzędzi, począwszy od drobnych patyczków, kończąc na szerokich szpachlach, które nadają charakteru kompozycjom.

47
Agnieszka SZUMIŃSKA (ur. 1996)

Kompozycja numer 3, 2016

olej/deska, 120 x 120 cm
sygnowany na odwrocie : „AGNIESZKA SZUMIŃSKA”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Kompozycje malarskie zostały utworzone z postaci wkomponowane w ekspresyjne tło, z wykorzystaniem geometrycznych elementów. Realizacja powstała za sprawą projektów wykonanych techniką kolażu, która zachęciła do połączenia wielu środków wyrazu, jakie są widoczne w cyklu obrazów. Głównym środkiem wyrazu jest plama oraz linia. Przeważają barwy oscylujące pomiędzy beżami i szarościami. Gdzieniegdzie pojawia się szmaragdowa barwa oraz biel rozświetlająca kompozycję. Czerwień stanowi akcent w kompozycjach. Postacie od studyjnych elementów zmierzają do syntezy. Stają się elementami układanki. Elementy wchodzące w skład kompozycji ujednolicone są zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Inspiracją dla artystki stała się działalność Roberta Raushenberga, a zwłaszcza jego odmienne podejście do sztuki. Pewnym motorem inspiracji stała się też twórczość Guya Denninga - brytyjskiego malarza, który wykonuje obrazy oraz graffiti o odważnym, drapieżnym charakterze. Autorkę prac urzekła ich ekspresja i nowoczesne podejście do sztuki. Tak więc przedstawiony cykl opiera się na wykorzystaniu wielu środków wyrazu, różnego rodzaju narzędzi, począwszy od drobnych patyczków, kończąc na szerokich szpachlach, które nadają charakteru kompozycjom.