„’Gama kolorystyczna, którą operuje malarz w swych kompozycjach jest wyjątkowo piękna. Tonacje szaro-czarne, oliwkowe, brązowe, czerwone, ugrowo-szare, piękne oranże, brązowo zielone…’ – zachwycał się Piotr Skrzynecki”. („Andrzej S. Kowalski”, red. Jan Trzupek, wydawcy: ASP w Katowicach, Towarzystwo Przyjaciół Ronda Sztuki, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Katowice 2013, s. 98)
Malarz, grafik, pisarz i pedagog. Studiował malarstwo w krakowskiej ASP w pracowni Adama Marczyńskiego, oraz grafikę w pracowni Ludwika Gardowskiego. Był członkiem Grupy Krakowskiej, Grupy Zagłębie i Grupy ARKAT. W 1958 został pracownikiem, a następnie profesorem katowickiej ASP. Internowany w styczniu 1981, po zwolnieniu w styczniu 1982 rezygnuje ze stanowiska dziekana. W latach 80. związał się z kulturą niezależną. Do jego realizacji należą m.in. projekty grafiki dla wydawnictw, mozaiki, polichromie kościelne, projekty rozwiązań plastycznych dla zakładów przemysłowych. Jego malarstwo abstrakcyjne z lat 1958-1964 cechuje równowaga i harmonia, utożsamiana z postawą racjonalną, obrazy z tego okresu porównywane są do twórczości Serge`a Poliakoffa i uznane za wielki artystyczny sukces. W latach 70. artysta zaprzestał działalności wystawienniczej, nadal tworzył kompozycje abstrakcyjne, a także malował liczne sceny ekspresyjne. Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach BWA w Katowicach, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu oraz w kolekcjach prywatnych.
olej, płótno, 80 x 65 cm
sygn. p.d.: A.S. Kowalski 59
Na odwrocie nalepka z tekstem maszynowym i numerem 9 (atramentem): Andrzej S. Kowalski / Sosnowiec, Małachowskiego 10 / Tytuł: Kompozycja N-4 / Techn.: olej na płótnie / Wym.: 80 cm x 65 cm.
„’Gama kolorystyczna, którą operuje malarz w swych kompozycjach jest wyjątkowo piękna. Tonacje szaro-czarne, oliwkowe, brązowe, czerwone, ugrowo-szare, piękne oranże, brązowo zielone…’ – zachwycał się Piotr Skrzynecki”. („Andrzej S. Kowalski”, red. Jan Trzupek, wydawcy: ASP w Katowicach, Towarzystwo Przyjaciół Ronda Sztuki, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Katowice 2013, s. 98)
Malarz, grafik, pisarz i pedagog. Studiował malarstwo w krakowskiej ASP w pracowni Adama Marczyńskiego, oraz grafikę w pracowni Ludwika Gardowskiego. Był członkiem Grupy Krakowskiej, Grupy Zagłębie i Grupy ARKAT. W 1958 został pracownikiem, a następnie profesorem katowickiej ASP. Internowany w styczniu 1981, po zwolnieniu w styczniu 1982 rezygnuje ze stanowiska dziekana. W latach 80. związał się z kulturą niezależną. Do jego realizacji należą m.in. projekty grafiki dla wydawnictw, mozaiki, polichromie kościelne, projekty rozwiązań plastycznych dla zakładów przemysłowych. Jego malarstwo abstrakcyjne z lat 1958-1964 cechuje równowaga i harmonia, utożsamiana z postawą racjonalną, obrazy z tego okresu porównywane są do twórczości Serge`a Poliakoffa i uznane za wielki artystyczny sukces. W latach 70. artysta zaprzestał działalności wystawienniczej, nadal tworzył kompozycje abstrakcyjne, a także malował liczne sceny ekspresyjne. Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach BWA w Katowicach, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu oraz w kolekcjach prywatnych.