Prezentowana praca najprawdopodobniej pochodzi z lat 60., kiedy Tadeusz Dominik posługiwał się już charakterystycznym dla swojej twórczości językiem ekspresji. Pod koniec lat 50., po krótkim epizodzie z grafiką, w twórczości tego artysty nastąpił powrót do malarstwa, które od tamtego momentu pozostało podstawową formą wypowiedzi twórcy. Po początkowym zainteresowaniu figuratywnością, Dominik zaczął odchodzić od przedmiotu. Obrazy z tamtego okresu zbliżone były do malarstwa informelu, pozostawały w kręgu fascynacji kolorem i naturą. Już wtedy wyłonił się ulubiony motyw twórczości Dominika - ogród i kwiaty. Od swojego profesora, najsłynniejszego bodaj polskiego kolorysty, Jana Cybisa przejął zasadę, że obraz nie może kopiować natury jak fotografia. W prezentowanej pracy można zaobserwować charakterystyczną cechę formalną jego malarstwa - okrągłe lub owalne punkty i plamy o dość nieregularnych kształtach, niejednokrotnie stanowiące ślad po uderzeniu pędzla. Powierzchnia płócien Dominika z lat 50. i 60. jest rozedrgana, wirująca, wybijają się z niej pojedyncze rozświetlone plamy.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

51
Tadeusz DOMINIK (1928-2014)

Kompozycja, lata 60. XX w.

olej/płótno, 64 x 87 cm
sygnowana p.d.: 'Dominik'

POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Polska

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prezentowana praca najprawdopodobniej pochodzi z lat 60., kiedy Tadeusz Dominik posługiwał się już charakterystycznym dla swojej twórczości językiem ekspresji. Pod koniec lat 50., po krótkim epizodzie z grafiką, w twórczości tego artysty nastąpił powrót do malarstwa, które od tamtego momentu pozostało podstawową formą wypowiedzi twórcy. Po początkowym zainteresowaniu figuratywnością, Dominik zaczął odchodzić od przedmiotu. Obrazy z tamtego okresu zbliżone były do malarstwa informelu, pozostawały w kręgu fascynacji kolorem i naturą. Już wtedy wyłonił się ulubiony motyw twórczości Dominika - ogród i kwiaty. Od swojego profesora, najsłynniejszego bodaj polskiego kolorysty, Jana Cybisa przejął zasadę, że obraz nie może kopiować natury jak fotografia. W prezentowanej pracy można zaobserwować charakterystyczną cechę formalną jego malarstwa - okrągłe lub owalne punkty i plamy o dość nieregularnych kształtach, niejednokrotnie stanowiące ślad po uderzeniu pędzla. Powierzchnia płócien Dominika z lat 50. i 60. jest rozedrgana, wirująca, wybijają się z niej pojedyncze rozświetlone plamy.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.