Brat malarki Marii Jaremy. Od 1924 r. przebywał w gronie kapistów w Paryżu; uczestniczył m.in. w wystawie grupy w Galerie Zak (1930). "Po wojnie pozostał we Włoszech. W 1945 zorganizował w Rzymie wraz z dawnym futurystą E. Prampolinim międzynarodowy Art Club zrzeszający artystów różnych kierunków awangardowych. Przygotowywał wystawy członków klubu, m.in. w Rzymie, Florencji, Mediolanie, Wenecji i Turynie. ( ) Po drugiej wojnie światowej Jarema malował obrazy abstrakcyjne oparte na ekspresji nasyconych, mocnych barw; operował prostymi formami geometrycznymi zawieszonymi w nieokreślonej przestrzeni i wzajemnie się przenikającymi. Istotą tych kompozycji była gra planów barwnych, chromatyczne relacje pomiędzy figurą i tłem." (Irena Kossowska, w: Słownik malarzy polskich, t. 2, Warszawa 2001).
technika własna,
59 x 48,5 cm w świetle p-p
Brat malarki Marii Jaremy. Od 1924 r. przebywał w gronie kapistów w Paryżu; uczestniczył m.in. w wystawie grupy w Galerie Zak (1930). "Po wojnie pozostał we Włoszech. W 1945 zorganizował w Rzymie wraz z dawnym futurystą E. Prampolinim międzynarodowy Art Club zrzeszający artystów różnych kierunków awangardowych. Przygotowywał wystawy członków klubu, m.in. w Rzymie, Florencji, Mediolanie, Wenecji i Turynie. ( ) Po drugiej wojnie światowej Jarema malował obrazy abstrakcyjne oparte na ekspresji nasyconych, mocnych barw; operował prostymi formami geometrycznymi zawieszonymi w nieokreślonej przestrzeni i wzajemnie się przenikającymi. Istotą tych kompozycji była gra planów barwnych, chromatyczne relacje pomiędzy figurą i tłem." (Irena Kossowska, w: Słownik malarzy polskich, t. 2, Warszawa 2001).