Henri Laurens był francuskim rzeźbiarzem, najbardziej znanym ze swoich kubistycznych kolaży, rzeźb aktów i popiersi. Zakrzywione formy i uproszczone cechy jego dzieł przypominają starożytne rzeźby cykladzkie, choć czerpał również inspirację ze swoich przyjaźni ze współczesnymi artystami Georges'em Braque'em , Amedeo Modigilianim , Juanem Grisem i Pablem Picassem . Urodzony 18 lutego 1885 roku w Paryżu we Francji, Laurens najpierw pracował jako kamieniarz, zanim wziął udział w zajęciach z rysunku i rozwinął silne zainteresowanie dziełami Auguste'a Rodina . W latach 1914–1915 i aż do zakończenia I wojny światowej, Laurens eksperymentował z martwą naturą i różnymi nowymi mediami, używając drewna i żelaza, a ostatecznie przechodząc na terakotę i brąz. Następnie brał udział w Biennale w Wenecji w 1948 i 1950 roku, a w 1951 roku miał retrospektywę w Musée National d'Art Moderne w Paryżu. Obecnie jego prace znajdują się w zbiorach Art Institute of Chicago, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Tate Gallery w Londynie i Los Angeles County Museum of Art, między innymi. Zmarł 5 maja 1954 roku w Paryżu we Francji.
Pochoir ręcznie kolorowany gwaszem/papier.
Rozmiar obrazu: (150 x 110 mm). Rozmiar arkusza: 10 5/8 x 8 cali (270 x 203 mm).
Edycja: Limitowana.
Praca pochodzi z publikacji L'Art Cubiste wydanej w 1929 w Paryżu przez Charlesa Moreau.
Druk: Atelier Daniel Jacomet.
Henri Laurens był francuskim rzeźbiarzem, najbardziej znanym ze swoich kubistycznych kolaży, rzeźb aktów i popiersi. Zakrzywione formy i uproszczone cechy jego dzieł przypominają starożytne rzeźby cykladzkie, choć czerpał również inspirację ze swoich przyjaźni ze współczesnymi artystami Georges'em Braque'em , Amedeo Modigilianim , Juanem Grisem i Pablem Picassem . Urodzony 18 lutego 1885 roku w Paryżu we Francji, Laurens najpierw pracował jako kamieniarz, zanim wziął udział w zajęciach z rysunku i rozwinął silne zainteresowanie dziełami Auguste'a Rodina . W latach 1914–1915 i aż do zakończenia I wojny światowej, Laurens eksperymentował z martwą naturą i różnymi nowymi mediami, używając drewna i żelaza, a ostatecznie przechodząc na terakotę i brąz. Następnie brał udział w Biennale w Wenecji w 1948 i 1950 roku, a w 1951 roku miał retrospektywę w Musée National d'Art Moderne w Paryżu. Obecnie jego prace znajdują się w zbiorach Art Institute of Chicago, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Tate Gallery w Londynie i Los Angeles County Museum of Art, między innymi. Zmarł 5 maja 1954 roku w Paryżu we Francji.