Otrzymał solidne wykształcenie w krakowskich uczelniach: w prywatnej Szkole Sztuk Pięknych (1931-1932) u A. Terleckiego, Państwowej Szkole Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego (1932-1935), Rzemieślniczej Szkole Zawodowej (1935-1939), ASP (1938-1939), Kunstgewerbeschule (1941-1943) i znowu w ASP (1945-1947), w której uzyskał dyplom u J. Fedkowicza. Jego twórczość obejmowała malarstwo sztalugowe, monumentalne świeckie i religijne, rysunek, grafikę oraz realizacje wystawiennicze. Początkowo malował obrazy realistyczne, następnie w duchu socrealizmu i wreszcie we własnym, indywidualnym stylu wyrażającym się fakturowością, syntezą postaci i przedmiotów, abstrakcją, w tym geometryczną, niekiedy kubizowaniem. W latach 60. zaczął również używać różnych innych materiałów, odpadów itp. zbliżając się do twórczości Hasiora. W drugiej połowie lat 70. wystawiał w Ameryce i cieszył się uznaniem tamtejszej widowni - odtąd wykonywał prace o tematyce science-fiction.

083
Stanisław WAŁACH (1919 - 1983)

KOMPOZYCJA KUBISTYCZNA, ok. 1960

Gwasz, papier naklejony na karton; 16,6 x 13,2 cm
Pochodzenie; ze zbiorów Jana Mitarskiego

Zobacz katalog

OSTOYA

197 Aukcja. Sztuka dawna, antyki, sztuka współczesna

14.11.2020

17:00

Sprzedane 900 zł (1 107 zł z opłatą aukcyjną)
Cena wywoławcza: 500 zł
Estymacja: 700 - 800 zł
Opłaty dodatkowe: droit de suite

Otrzymał solidne wykształcenie w krakowskich uczelniach: w prywatnej Szkole Sztuk Pięknych (1931-1932) u A. Terleckiego, Państwowej Szkole Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego (1932-1935), Rzemieślniczej Szkole Zawodowej (1935-1939), ASP (1938-1939), Kunstgewerbeschule (1941-1943) i znowu w ASP (1945-1947), w której uzyskał dyplom u J. Fedkowicza. Jego twórczość obejmowała malarstwo sztalugowe, monumentalne świeckie i religijne, rysunek, grafikę oraz realizacje wystawiennicze. Początkowo malował obrazy realistyczne, następnie w duchu socrealizmu i wreszcie we własnym, indywidualnym stylu wyrażającym się fakturowością, syntezą postaci i przedmiotów, abstrakcją, w tym geometryczną, niekiedy kubizowaniem. W latach 60. zaczął również używać różnych innych materiałów, odpadów itp. zbliżając się do twórczości Hasiora. W drugiej połowie lat 70. wystawiał w Ameryce i cieszył się uznaniem tamtejszej widowni - odtąd wykonywał prace o tematyce science-fiction.