Pochodzenie:
– spuścizna po artyście
– Paryż, Galerie Jeanne Bucher
– Londyn, The Leicester Gallerie
– Dunkierka (Francja), kolekcja prywatna
– Warszawa, kolekcja prywatna

Do pracy dołączono zaświadczenie od córki artysty, Madeleine Marcoussis, z 1977 oraz zaświadczenie z paryskiej Galerii Jeanne Bucher z 1977


„[…] Marcoussis jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli kubizmu, nie naśladuje jednak schematów kubistycznych, jego twórczość pozostaje oryginalna i indywidualna. Martwe natury artysty są dosadne i subtelne. Wie, że krzywa jest abstrakcyjna i potrafi tworzyć kompozycje, których materia daje się modulować przy pomocy „dźwięcznych” barw, głębokich jak fuga, oraz światła. Jego malarstwo pozbawione jest suchości, wyróżnia je bogata i szlachetna materia. Jest to artysta wykwintny i uduchowiony, o subtelnej wrażliwości, świadczącej o wysokiej kulturze […].”
Ch. Aronson, Art. polonais moderne, Paris 1929, s. 15

48
Louis MARCOUSSIS (1878 Warszawa - 1941 Cusset)

Kompozycja kubistyczna, 1937

olej, płótno, 46 × 38 cm
sygn. i dat. p. d.: „Marcoussis 1937”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie:
– spuścizna po artyście
– Paryż, Galerie Jeanne Bucher
– Londyn, The Leicester Gallerie
– Dunkierka (Francja), kolekcja prywatna
– Warszawa, kolekcja prywatna

Do pracy dołączono zaświadczenie od córki artysty, Madeleine Marcoussis, z 1977 oraz zaświadczenie z paryskiej Galerii Jeanne Bucher z 1977


„[…] Marcoussis jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli kubizmu, nie naśladuje jednak schematów kubistycznych, jego twórczość pozostaje oryginalna i indywidualna. Martwe natury artysty są dosadne i subtelne. Wie, że krzywa jest abstrakcyjna i potrafi tworzyć kompozycje, których materia daje się modulować przy pomocy „dźwięcznych” barw, głębokich jak fuga, oraz światła. Jego malarstwo pozbawione jest suchości, wyróżnia je bogata i szlachetna materia. Jest to artysta wykwintny i uduchowiony, o subtelnej wrażliwości, świadczącej o wysokiej kulturze […].”
Ch. Aronson, Art. polonais moderne, Paris 1929, s. 15