Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

W malarstwie Alfreda Aberdama zwraca się szczególną uwagę na wrażliwość kolorystyczną, która mimo charakterystycznych, często monochromatycznych kompozycji, dodawała im wyrazistości. Wpatrując się w płótna artysty zdumiewa bogactwo zastosowanych tonacji kolorystycznych, umiejętne operowanie walorem w nasyceniu barwy czy pojawiające się kontrastowe zestawienia plam. Oferowana kompozycja z dość uproszczonym przedstawieniem postaci, namalowana została z przewagą ciemnych barw. Mimo to, dzięki jaśniejszym akcentom, nie brakuje jej światła. Stonowana, pełna subtelnego uroku stanowi kolekcjonerski przykład twórczości artysty należącego do środowiska École de Paris.

25
Alfred ABERDAM (1894-1963)

Kompozycja figuralna, 1953

olej, płótno; 26,5 x 34,7 cm w świetle ramy;
sygn. p. d.: Aberdam;
opisany na odwrocie (częściowo czytelnie): Aberdam / 5 (1953) / … / … Paris

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

W malarstwie Alfreda Aberdama zwraca się szczególną uwagę na wrażliwość kolorystyczną, która mimo charakterystycznych, często monochromatycznych kompozycji, dodawała im wyrazistości. Wpatrując się w płótna artysty zdumiewa bogactwo zastosowanych tonacji kolorystycznych, umiejętne operowanie walorem w nasyceniu barwy czy pojawiające się kontrastowe zestawienia plam. Oferowana kompozycja z dość uproszczonym przedstawieniem postaci, namalowana została z przewagą ciemnych barw. Mimo to, dzięki jaśniejszym akcentom, nie brakuje jej światła. Stonowana, pełna subtelnego uroku stanowi kolekcjonerski przykład twórczości artysty należącego do środowiska École de Paris.