Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
W malarstwie Alfreda Aberdama zwraca się szczególną uwagę na wrażliwość kolorystyczną, która mimo charakterystycznych, często monochromatycznych kompozycji, dodawała im wyrazistości. Wpatrując się w płótna artysty zdumiewa bogactwo zastosowanych tonacji kolorystycznych, umiejętne operowanie walorem w nasyceniu barwy czy pojawiające się kontrastowe zestawienia plam. Oferowana kompozycja z dość uproszczonym przedstawieniem postaci, namalowana została z przewagą ciemnych barw. Mimo to, dzięki jaśniejszym akcentom, nie brakuje jej światła. Stonowana, pełna subtelnego uroku stanowi kolekcjonerski przykład twórczości artysty należącego do środowiska École de Paris.
olej, płótno; 26,5 x 34,7 cm w świetle ramy;
sygn. p. d.: Aberdam;
opisany na odwrocie (częściowo czytelnie): Aberdam / 5 (1953) / … / … Paris
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
W malarstwie Alfreda Aberdama zwraca się szczególną uwagę na wrażliwość kolorystyczną, która mimo charakterystycznych, często monochromatycznych kompozycji, dodawała im wyrazistości. Wpatrując się w płótna artysty zdumiewa bogactwo zastosowanych tonacji kolorystycznych, umiejętne operowanie walorem w nasyceniu barwy czy pojawiające się kontrastowe zestawienia plam. Oferowana kompozycja z dość uproszczonym przedstawieniem postaci, namalowana została z przewagą ciemnych barw. Mimo to, dzięki jaśniejszym akcentom, nie brakuje jej światła. Stonowana, pełna subtelnego uroku stanowi kolekcjonerski przykład twórczości artysty należącego do środowiska École de Paris.