Pochodzenie:
Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“.
Z muzyką Béli Bartóka artysta mógł się zetknąć podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień we wrześniu 1956 roku. Pierwsza edycja festiwalu zbiegła się z Październikiem ‘56 i była jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego czasu, przede wszystkim za sprawą radykalnego odejścia od socrealizmu. Przypomniano wówczas i wprowadzono do repertuaru koncertów twórczość m.in. Bartóka i innych kompozytorów modernistycznych, którzy zdominowali również kolejne edycje festiwalu. Innym ciekawym aspektem pracy jest nawiązanie, zapewne nieprzypadkowe, do stylistyki prac Tadeusza Makowskiego.
Opłaty dodatkowe:
- do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
akwarela, gwasz, tusz pędzel, papier
17,3 x 23,7cm
sygn. tuszem p.d.: á Bartók Béla | Zbigniew Makowski 1957
Pochodzenie:
Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“.
Z muzyką Béli Bartóka artysta mógł się zetknąć podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień we wrześniu 1956 roku. Pierwsza edycja festiwalu zbiegła się z Październikiem ‘56 i była jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego czasu, przede wszystkim za sprawą radykalnego odejścia od socrealizmu. Przypomniano wówczas i wprowadzono do repertuaru koncertów twórczość m.in. Bartóka i innych kompozytorów modernistycznych, którzy zdominowali również kolejne edycje festiwalu. Innym ciekawym aspektem pracy jest nawiązanie, zapewne nieprzypadkowe, do stylistyki prac Tadeusza Makowskiego.
Opłaty dodatkowe:
- do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).