Pochodzenie:
Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“.


Z muzyką Béli Bartóka artysta mógł się zetknąć podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień we wrześniu 1956 roku. Pierwsza edycja festiwalu zbiegła się z Październikiem ‘56 i była jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego czasu, przede wszystkim za sprawą radykalnego odejścia od socrealizmu. Przypomniano wówczas i wprowadzono do repertuaru koncertów twórczość m.in. Bartóka i innych kompozytorów modernistycznych, którzy zdominowali również kolejne edycje festiwalu. Innym ciekawym aspektem pracy jest nawiązanie, zapewne nieprzypadkowe, do stylistyki prac Tadeusza Makowskiego.


Opłaty dodatkowe:
- do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

139
Zbigniew MAKOWSKI (1930 Warszawa - 2019 Warszawa)

KOMPOZYCJA DEDYKOWANA BÉLI BARTÓKOWI, 1957

akwarela, gwasz, tusz pędzel, papier
17,3 x 23,7cm
sygn. tuszem p.d.: á Bartók Béla | Zbigniew Makowski 1957

Zobacz katalog

AGRA-ART

Aukcja Sztuki Współczesnej

23.03.2025

17:00

Cena wywoławcza: 4 000 zł
Estymacja: 6 000 - 12 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Pochodzenie:
Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“.


Z muzyką Béli Bartóka artysta mógł się zetknąć podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień we wrześniu 1956 roku. Pierwsza edycja festiwalu zbiegła się z Październikiem ‘56 i była jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego czasu, przede wszystkim za sprawą radykalnego odejścia od socrealizmu. Przypomniano wówczas i wprowadzono do repertuaru koncertów twórczość m.in. Bartóka i innych kompozytorów modernistycznych, którzy zdominowali również kolejne edycje festiwalu. Innym ciekawym aspektem pracy jest nawiązanie, zapewne nieprzypadkowe, do stylistyki prac Tadeusza Makowskiego.


Opłaty dodatkowe:
- do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).