Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych abstrakcją: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem. Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.
olej, płótno;
73,5 x 50 cm
sygn. na krośnie: S.Fijałkowski Kompozycja czerwono-niebieska A 22
Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych abstrakcją: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem. Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.