Malarz, jeden z czołowych przedstawicieli awangardy w Polsce. Malarstwa uczył się prywatnie w Poznaniu w pracowniach: A. Hanytkiewicza (1925) i J. Kubowicza (1928). Był tam jednym z współzałożycieli w 1946 roku grupy 4F + R. Należał ponadto do stowarzyszenia artystycznego Grupa Krakowska i był honorowym członkiem grupy Ring Bildener Künstler w Wuppertalu. Odbywał wiele podróży do krajów Europy, zwiedził również Kubę. Początkowo w swoich pracach łączył kubistycznie budowane formy z elementami surrealizmu, tworzył fotomontaże i collage. Jako pierwszy w Polsce malował w konwencji taszyzmu. Po 1958 roku wypracował własną technikę malarską polegającą na nakładaniu wielu warstw farby na płótno a potem zdejmowaniu ich tekturą bądź papierem. Powstałym w ten sposób abstrakcyjnym kompozycjom nadawał literackie tytuły. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach wszystkich znaczniejszych muzeów w kraju, a także w zbiorach prywatnych w Ameryce.
Gwasz, papier milimetrowy; 28 x 40,5 cm (w świetle oprawy)
Sygnowany p. d.: Lenica (ryte końcem pędzla w farbie)
Malarz, jeden z czołowych przedstawicieli awangardy w Polsce. Malarstwa uczył się prywatnie w Poznaniu w pracowniach: A. Hanytkiewicza (1925) i J. Kubowicza (1928). Był tam jednym z współzałożycieli w 1946 roku grupy 4F + R. Należał ponadto do stowarzyszenia artystycznego Grupa Krakowska i był honorowym członkiem grupy Ring Bildener Künstler w Wuppertalu. Odbywał wiele podróży do krajów Europy, zwiedził również Kubę. Początkowo w swoich pracach łączył kubistycznie budowane formy z elementami surrealizmu, tworzył fotomontaże i collage. Jako pierwszy w Polsce malował w konwencji taszyzmu. Po 1958 roku wypracował własną technikę malarską polegającą na nakładaniu wielu warstw farby na płótno a potem zdejmowaniu ich tekturą bądź papierem. Powstałym w ten sposób abstrakcyjnym kompozycjom nadawał literackie tytuły. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach wszystkich znaczniejszych muzeów w kraju, a także w zbiorach prywatnych w Ameryce.