Malarz, autor rysunków satyrycznych, członek ugrupowania Formistów. Urodził się w majątku ziemskim w Strzeszkowicach na kielecczyźnie. W 1923 ukończył krakowską ASP. Przyjaźnił się z Konradem Winklerem, który był autorem komentarza do wystawy artysty w krakowskim TPSP w 1923, zamieszczonym w awangardowej "Zwrotnicy". W tymże roku obaj artyści mieli wspólną wystawę w Krynicy. Nowatorskie prace Doskowskiego utrzymane są w konwencji kubistyczno- ekspresjonistycznej. Wiele z nich powstało w oparciu o abstrakcyjne tematy, takie jak zaprezentowane na zakopiańskiej wystawie "Światło", "Modlitwa", "Taniec". Współpracował z pismami satyrycznymi we Lwowie, Warszawie i Krakowie. Po wojnie wrócił do Strzeszkowic, nadal prowadził działalność artystyczną, dodatkowo zmuszony był podjąć pracę listonosza.
rysunek dwustronny, ołówek, kredka, papier, 15 x 21 cm
praca ze zbiorów rodziny zaprzyjaźnionej z Józefem Doskowskim
Malarz, autor rysunków satyrycznych, członek ugrupowania Formistów. Urodził się w majątku ziemskim w Strzeszkowicach na kielecczyźnie. W 1923 ukończył krakowską ASP. Przyjaźnił się z Konradem Winklerem, który był autorem komentarza do wystawy artysty w krakowskim TPSP w 1923, zamieszczonym w awangardowej "Zwrotnicy". W tymże roku obaj artyści mieli wspólną wystawę w Krynicy. Nowatorskie prace Doskowskiego utrzymane są w konwencji kubistyczno- ekspresjonistycznej. Wiele z nich powstało w oparciu o abstrakcyjne tematy, takie jak zaprezentowane na zakopiańskiej wystawie "Światło", "Modlitwa", "Taniec". Współpracował z pismami satyrycznymi we Lwowie, Warszawie i Krakowie. Po wojnie wrócił do Strzeszkowic, nadal prowadził działalność artystyczną, dodatkowo zmuszony był podjąć pracę listonosza.