Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi w latach 1967-1974. uzyskał dyplom na Wydziale Tkaniny w 1973 r. i na Wydziale Grafiki w 1974 r. Obecnie jest profesorem w Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Prowadzi Pracownię Rzeźby na Wydziale Sztuk Wizualnych, tworząc program, w którym oprócz tradycyjnych realizacji rzeźbiarskich powstają nietypowe i eksperymentalne prace studenckie. W latach 70. i 80. uprawiał rysunek i malarstwo, które w latach 90. zastąpił tworzeniem prac trójwymiarowych. Znalezione stare przedmioty łączy z nowymi tworzywami i przy zastosowaniu współczesnych technologii buduje symboliczne obiekty oraz konstruuje wieloelementowe instalacje. W swoich działaniach podejmuje temat wpływu zmieniających się norm cywilizacyjnych XX w. na formy kultury materialnej. Prace stanowią komentarz do historycznie i współcześnie analizowanego procesu umasowienia uczestnictwa w kulturze, prowadzącego do jej generalnego regresu.

265
Marek WAGNER (ur. 1949)

KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1974

Olej, płótno; 104 x 103 cm
Dedykacja autorska na odwrocie: Jurkowi Marek Wagner | 23.4.74.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi w latach 1967-1974. uzyskał dyplom na Wydziale Tkaniny w 1973 r. i na Wydziale Grafiki w 1974 r. Obecnie jest profesorem w Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Prowadzi Pracownię Rzeźby na Wydziale Sztuk Wizualnych, tworząc program, w którym oprócz tradycyjnych realizacji rzeźbiarskich powstają nietypowe i eksperymentalne prace studenckie. W latach 70. i 80. uprawiał rysunek i malarstwo, które w latach 90. zastąpił tworzeniem prac trójwymiarowych. Znalezione stare przedmioty łączy z nowymi tworzywami i przy zastosowaniu współczesnych technologii buduje symboliczne obiekty oraz konstruuje wieloelementowe instalacje. W swoich działaniach podejmuje temat wpływu zmieniających się norm cywilizacyjnych XX w. na formy kultury materialnej. Prace stanowią komentarz do historycznie i współcześnie analizowanego procesu umasowienia uczestnictwa w kulturze, prowadzącego do jej generalnego regresu.