Malarz, jeden z czołowych przedstawicieli awangardy w Polsce. Malarstwa uczył się prywatnie w Poznaniu w pracowniach: A. Hanytkiewicza (1925) i J. Kubowicza (1928). Uprzednio podejmował studia na Wydziale Ekonomii Politycznej Uniwersytetu poznańskiego (1922) i w Konserwatorium Muzycznym (1923). Lata wojny spędził w Mielcu, a po wojnie zamieszkał w Poznaniu. Był tam jednym z współzałożycieli w 1946 roku grupy 4F + R (Farba, Forma, Fantastyka, Faktura + Realizm). Należał ponadto do stowarzyszenia artystycznego Grupa Krakowska i był honorowym członkiem grupy Ring BildenerKünstler w Wuppertalu. Odbywał wiele podróży do krajów Europy, zwiedził również Kubę. Początkowo w swoich pracach łączył kubistycznie budowane formy z elementami surrealizmu, tworzył fotomontaże i collage. Jako pierwszy w Polsce malował w konwencji taszyzmu (Farby w ruchu). Po 1958 roku wypracował własną technikę malarską polegającą na nakładaniu wielu warstw farby na płótno a potem zdejmowaniu ich tekturą bądź papierem. Powstałym w ten sposób abstrakcyjnym kompozycjom nada-wał literackie tytuły. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach wszystkich znaczniejszych muzeów w kraju, a także w zbiorach prywatnych w Ameryce.
Technika własna, papier; 41 x 58 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany p.d (ołówkiem): Lenica
Na odwrocie nalepka papierowa firmy ramiarskiej: Bilder |Gemälde |Einrahmungen |SCHWARTZKOPF |56 Wuppertal Ob. - Barmen/ Bredde 99 |Tel. 66 33 61
Malarz, jeden z czołowych przedstawicieli awangardy w Polsce. Malarstwa uczył się prywatnie w Poznaniu w pracowniach: A. Hanytkiewicza (1925) i J. Kubowicza (1928). Uprzednio podejmował studia na Wydziale Ekonomii Politycznej Uniwersytetu poznańskiego (1922) i w Konserwatorium Muzycznym (1923). Lata wojny spędził w Mielcu, a po wojnie zamieszkał w Poznaniu. Był tam jednym z współzałożycieli w 1946 roku grupy 4F + R (Farba, Forma, Fantastyka, Faktura + Realizm). Należał ponadto do stowarzyszenia artystycznego Grupa Krakowska i był honorowym członkiem grupy Ring BildenerKünstler w Wuppertalu. Odbywał wiele podróży do krajów Europy, zwiedził również Kubę. Początkowo w swoich pracach łączył kubistycznie budowane formy z elementami surrealizmu, tworzył fotomontaże i collage. Jako pierwszy w Polsce malował w konwencji taszyzmu (Farby w ruchu). Po 1958 roku wypracował własną technikę malarską polegającą na nakładaniu wielu warstw farby na płótno a potem zdejmowaniu ich tekturą bądź papierem. Powstałym w ten sposób abstrakcyjnym kompozycjom nada-wał literackie tytuły. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach wszystkich znaczniejszych muzeów w kraju, a także w zbiorach prywatnych w Ameryce.