Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Wykonana w technice kolażu praca księdza-artysty dostępna jest w publicznej ofercie aukcyjnej po raz pierwszy. Władysław Paciak był nietuzinkową postacią na polskiej scenie artystycznej. Łącząc powołanie duchowne i malarski talent zapisał się jako twórca odważnie eksperymentujący ze sztuką współczesną. W swoich dziełach poruszał tematykę wojenną, martyrologiczną, religijną. Bogata kolekcja prac artysty znajduje się w zbiorach Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu. W oferowanej „Kompozycji” o przygaszonej kolorystyce artysta umieścił fragmenty tkaniny i drewna. Przyglądając się pracy można dostrzec m. in. swastykę i zarysy postaci. Wykorzystana symbolika nazistowska odwoływać może do tematyki zbrodni wojennych. Na początku lat 60. stała się ona bodźcem do powstania jednego z ważnych cykli artystycznych pt. „Majdanek” (1963-1971).
olej, technika mieszana, kolaż, płótno naklejone na płytę; 79,6 x 67 cm;
na odwrocie nalepka z autorskim? opisem: Władysław Paciak / Z życia Bakterii [?] / Radom [adres] oraz dopisane 1960 r 50 x 67
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Wykonana w technice kolażu praca księdza-artysty dostępna jest w publicznej ofercie aukcyjnej po raz pierwszy. Władysław Paciak był nietuzinkową postacią na polskiej scenie artystycznej. Łącząc powołanie duchowne i malarski talent zapisał się jako twórca odważnie eksperymentujący ze sztuką współczesną. W swoich dziełach poruszał tematykę wojenną, martyrologiczną, religijną. Bogata kolekcja prac artysty znajduje się w zbiorach Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu. W oferowanej „Kompozycji” o przygaszonej kolorystyce artysta umieścił fragmenty tkaniny i drewna. Przyglądając się pracy można dostrzec m. in. swastykę i zarysy postaci. Wykorzystana symbolika nazistowska odwoływać może do tematyki zbrodni wojennych. Na początku lat 60. stała się ona bodźcem do powstania jednego z ważnych cykli artystycznych pt. „Majdanek” (1963-1971).