Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Riazaniu, w ASP w Krakowie (1923-29) u J. Pankiewicza, F. S. Kowarskiego i J. Wojnarskiego oraz w ASP w Warszawie, gdzie dyplom uzyskał w 1929 r. W latach 20. wykonywał dekoracje malarskie na Wawelu. Do czasu wyjazdu w 1929 r. do Francji i Włoch pozostawał pod wpływem twórczości Kowarskiego. W wyniku pobytu za granicą w latach 1929-30 i zetknięcia się z twórczością impresjonistów oraz współpracy z kapistami, kolor stał się najistotniejszym zagadnieniem jego malarstwa. Od 1937 r. przebywał w Lublinie. Przed wojną należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", "Rytmu", "Zwornika" i "Pryzmatu". Po wojnie mieszkał w Szczecinie, a od 1950 r. w Nałęczowie. W 1954 r. zamieszkał w Kazimierzu nad Wisłą, gdzie założył "Grupę Kazimierską". Jego malarstwo stało się tam jeszcze bardziej kolorowe. Malował m.in. pejzaże, akty, portrety, sceny rodzajowe i martwe natury z kwiatami.
Jego olejne prace często były tak "kipiace" od kolorów i grubo nakładanej farby, że zacierały się w nich realne kształty sprawiając czasem wręcz wrażenie abstrakcji. Taka jest ta kompozycja, bardzo impastowa, zbudowana z licznych, przemieszanych plam barwnych - odbierana przez oglądającego jako abstrakcja, mimo że zapewne była wzorowana na jakimś fragmencie natury.
olej na płótnie naklejonym na tekturę, 12,6 x 20,5 cm,
sygnowany p.d. "Kanon"
Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Riazaniu, w ASP w Krakowie (1923-29) u J. Pankiewicza, F. S. Kowarskiego i J. Wojnarskiego oraz w ASP w Warszawie, gdzie dyplom uzyskał w 1929 r. W latach 20. wykonywał dekoracje malarskie na Wawelu. Do czasu wyjazdu w 1929 r. do Francji i Włoch pozostawał pod wpływem twórczości Kowarskiego. W wyniku pobytu za granicą w latach 1929-30 i zetknięcia się z twórczością impresjonistów oraz współpracy z kapistami, kolor stał się najistotniejszym zagadnieniem jego malarstwa. Od 1937 r. przebywał w Lublinie. Przed wojną należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", "Rytmu", "Zwornika" i "Pryzmatu". Po wojnie mieszkał w Szczecinie, a od 1950 r. w Nałęczowie. W 1954 r. zamieszkał w Kazimierzu nad Wisłą, gdzie założył "Grupę Kazimierską". Jego malarstwo stało się tam jeszcze bardziej kolorowe. Malował m.in. pejzaże, akty, portrety, sceny rodzajowe i martwe natury z kwiatami.
Jego olejne prace często były tak "kipiace" od kolorów i grubo nakładanej farby, że zacierały się w nich realne kształty sprawiając czasem wręcz wrażenie abstrakcji. Taka jest ta kompozycja, bardzo impastowa, zbudowana z licznych, przemieszanych plam barwnych - odbierana przez oglądającego jako abstrakcja, mimo że zapewne była wzorowana na jakimś fragmencie natury.