Studiował w Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Sopocie pod kierunkiem Studnickiego. Dyplom uzyskał w warszawskiej ASP w pracowni E. Eibischa. Wielokrotnie wystawiał swe prace w kraju i za granicą, w tym w Nowym Yorku (wystawa "15 Polish Painters", Museum of Modern Art, 1961). W swej twórczości skupił się przede wszystkim na eksperymentach formalnych, przechodząc różnorodne fazy - od fascynacji ściszonymi, monochromatycznymi gamami i fakturowymi efektami po abstrakcyjne, malowane temperą kompozycje oparte na dźwięcznych zestawieniach barwnych. W oferowanych pracach widoczne jest urzeczenie artysty zestawieniem formy koła, którą osiąga techniką lawowania, z formami sugerującymi wielkomiejski pejzaż. Swą ekspresją prezentowane gwasze odsyłają nas do obrazów niektórych surrealistów, np. Maxa Ernsta.

41
Bronisław KIERZKOWSKI (1924-1993)

Kompozycja

gwasz, papier, 20 x 19,7
sygn. pieczęcią artysty l.d.: KIERZKOWSKI

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Sopocie pod kierunkiem Studnickiego. Dyplom uzyskał w warszawskiej ASP w pracowni E. Eibischa. Wielokrotnie wystawiał swe prace w kraju i za granicą, w tym w Nowym Yorku (wystawa "15 Polish Painters", Museum of Modern Art, 1961). W swej twórczości skupił się przede wszystkim na eksperymentach formalnych, przechodząc różnorodne fazy - od fascynacji ściszonymi, monochromatycznymi gamami i fakturowymi efektami po abstrakcyjne, malowane temperą kompozycje oparte na dźwięcznych zestawieniach barwnych. W oferowanych pracach widoczne jest urzeczenie artysty zestawieniem formy koła, którą osiąga techniką lawowania, z formami sugerującymi wielkomiejski pejzaż. Swą ekspresją prezentowane gwasze odsyłają nas do obrazów niektórych surrealistów, np. Maxa Ernsta.