Proweniencja:
kolekcja prywatna, Poznań
Kompozycje Stanisława Fijałkowskiego, podobnie jak oferowana, wyróżniają się ascetyczną formą, wykorzystaniem elementów geometrycznych czy mało zróżnicowaną paletą barw. Artysta pozostawiał odbiorcy szerokie pole do interpretacji. Jako uczeń Strzemińskiego, a zarazem artysta, który czerpał z malarstwa abstrakcyjnego (szczególnie pod koniec lat 50.), potrafił wydobyć z oszczędnych, prostych form malarskich, niedopowiedzenie i wieloznaczność, typowe dla poetyckiej metafory. W „Kompozycji” tą lapidarną formę przełamuje tajemniczy czarny obiekt zatopiony w intensywnej zieleni. Sygnowana praca jest kwintesencją dojrzałego stylu artysty.
technika mieszana, gwasz, papier; 76 x 57 cm;
sygn. p. d.: "S. Fijałkowski";
datowany z lewej: "7 grudnia 2007";
oznaczenie u dołu: "88/2007";
znak tłoczony p. d. wzdłuż krawędzi:"Winsor & Newton"
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Poznań
Kompozycje Stanisława Fijałkowskiego, podobnie jak oferowana, wyróżniają się ascetyczną formą, wykorzystaniem elementów geometrycznych czy mało zróżnicowaną paletą barw. Artysta pozostawiał odbiorcy szerokie pole do interpretacji. Jako uczeń Strzemińskiego, a zarazem artysta, który czerpał z malarstwa abstrakcyjnego (szczególnie pod koniec lat 50.), potrafił wydobyć z oszczędnych, prostych form malarskich, niedopowiedzenie i wieloznaczność, typowe dla poetyckiej metafory. W „Kompozycji” tą lapidarną formę przełamuje tajemniczy czarny obiekt zatopiony w intensywnej zieleni. Sygnowana praca jest kwintesencją dojrzałego stylu artysty.