Swoje obrazy prezentował na słynnej wystawie "Arsenału" w roku 1955. Na stałe związał się z Galerią "Krzywe Koło", gdzie w 1957 roku wystawił obrazy utrwalające moment dojścia artysty do malarstwa niefiguratywnego. Szczególna wrażliwość na jakości barwne pozwala włączyć jego twórczość w nurt malarstwa kolorystycznego. W latach 70. artysta zaczął dokonywać w swych obrazach podziału przestrzeni na barwne pola, kontrastując je i dopełniając okruchami czystej barwy. Jego malarstwo, pozornie dalekie od treści literackich, filozoficznych czy religijnych, w latach 80. zaczęło wkraczać w obszar metafizyki.
Prezentowana "Kompozycja" , obok dużych kompozycji olejnych stanowi istotę malarstwa Gierowskiego polegającą na objawieniu się formy przez światło i barwę. Wrażliwość, czysta malarska emocja i swoisty język abstrakcji to jej zalety, dzięki którym możemy wkroczyć w obszar absolutnej wolności. Eksperymenty w zakresie koloru i emocji obrazu i związane z tym osiągnięcia twórcze czynią z Gierowskiego artystę niezwykle ważnego i cenionego w historii nowoczesnego malarstwa polskiego.
akwarela, papier; 50,5 x 36 cm
sygn. na odwrocie: gierowski 1982
Swoje obrazy prezentował na słynnej wystawie "Arsenału" w roku 1955. Na stałe związał się z Galerią "Krzywe Koło", gdzie w 1957 roku wystawił obrazy utrwalające moment dojścia artysty do malarstwa niefiguratywnego. Szczególna wrażliwość na jakości barwne pozwala włączyć jego twórczość w nurt malarstwa kolorystycznego. W latach 70. artysta zaczął dokonywać w swych obrazach podziału przestrzeni na barwne pola, kontrastując je i dopełniając okruchami czystej barwy. Jego malarstwo, pozornie dalekie od treści literackich, filozoficznych czy religijnych, w latach 80. zaczęło wkraczać w obszar metafizyki.
Prezentowana "Kompozycja" , obok dużych kompozycji olejnych stanowi istotę malarstwa Gierowskiego polegającą na objawieniu się formy przez światło i barwę. Wrażliwość, czysta malarska emocja i swoisty język abstrakcji to jej zalety, dzięki którym możemy wkroczyć w obszar absolutnej wolności. Eksperymenty w zakresie koloru i emocji obrazu i związane z tym osiągnięcia twórcze czynią z Gierowskiego artystę niezwykle ważnego i cenionego w historii nowoczesnego malarstwa polskiego.