Malarz związany z katalońskim środowiskiem artystycznym z kręgu informelu. Znaczący wpływ na jego sztukę miał przeżyty w młodości dramat Rewolucji Hiszpańskiej. Jak sam wspomina, jego pierwsze prace z 1945 przypominały uliczne antywojenne graffiti. Artysta przerwał studia prawnicze, aby zająć się sztuką. Początkowo inspirowała go twórczość surrealistów - Maxa Ernsta, Paula Klee, Joana Miró, interesował się filozofią wschodu. W 1950 wyjechał na roczne stypendium do Paryża, gdzie poznał Picassa. W 1953 po raz pierwszy wystawiał swoje prace w Nowym Jorku. Indywidualny styl artysta rozwinął ok. 1954, łącząc surrealizm z wykorzystaniem collage`u oraz środków nie malarskich takich jak makulatura, szmaty, słoma, odpady. Swobodna ekspresyjna forma jego abstrakcyjnych prac stawia go w rzędzie najwybitniejszych przedstawicieli informelu. Artysta miał wystawy w wielu prestiżowych galeriach i muzeach Europy i USA, m.in. w Muzeum Solomona Guggenheima w Nowym Jorku i londyńskim Institute of Contemporary Art.

60
Antoni TAPIES (1923 - 2012)

Kompozycja, 1976

oryginalna litografia barwna, 20,8 x 41,9 cm,
sygn. na kamieniu p.g. : A. Tap
podwójna plansza z katalogu wystawy "Tapies. Fondation Maeght. Du 10 juillet au 30 septembre 1976", wydanie pierwsze. Paryż, 1976.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz związany z katalońskim środowiskiem artystycznym z kręgu informelu. Znaczący wpływ na jego sztukę miał przeżyty w młodości dramat Rewolucji Hiszpańskiej. Jak sam wspomina, jego pierwsze prace z 1945 przypominały uliczne antywojenne graffiti. Artysta przerwał studia prawnicze, aby zająć się sztuką. Początkowo inspirowała go twórczość surrealistów - Maxa Ernsta, Paula Klee, Joana Miró, interesował się filozofią wschodu. W 1950 wyjechał na roczne stypendium do Paryża, gdzie poznał Picassa. W 1953 po raz pierwszy wystawiał swoje prace w Nowym Jorku. Indywidualny styl artysta rozwinął ok. 1954, łącząc surrealizm z wykorzystaniem collage`u oraz środków nie malarskich takich jak makulatura, szmaty, słoma, odpady. Swobodna ekspresyjna forma jego abstrakcyjnych prac stawia go w rzędzie najwybitniejszych przedstawicieli informelu. Artysta miał wystawy w wielu prestiżowych galeriach i muzeach Europy i USA, m.in. w Muzeum Solomona Guggenheima w Nowym Jorku i londyńskim Institute of Contemporary Art.