Malarz, rysownik i grafik, od wczesnych lat 20. XX w. związany z artystycznym środowiskiem Paryża. Po Rewolucji Pa¼dziernikowej został komisarzem d/s sztuk pięknych w rodzinnym Witebsku, skąd przeniósł się do Moskwy. Rozczarowany atmosferą porewolucyjnej Rosji wyjechał w 1923 do Paryża, gdzie osiadł na stałe, z krótką przerwą na pobyt w USA (1941-1947). Chagall uznawany jest za jednego z najoryginalniejszych artystów swego pokolenia. W swojej twórczości nawiązywał do zapamiętanych z młodości scen z życia społeczności żydowskiej małych rosyjskich miasteczek , wielokrotnie powracał do tematów biblijnych. Tworzył mityczny świat z fragmentarycznych obrazów, których symbolikę trudno jednoznacznie zinterpretować. Jego obszerna twórczość graficzna obejmuje m.in. ilustracje do dzieł literackich, ilustracje do Biblii. W 1957 Biblioteka Narodowa w Paryżu zorganizowała wystawę zbiorową jego grafik.
oryginalna litografia barwna,
50 x 64,6cm
podwójna plansza do wydania specjalnego "XXeme", pod redakcją G. Di San Lazzaro, 1973, Cramer nr 93.
Lit.: "Marc Chagall. Die Litographien. La Collection Sorlier", Verlag Gerd Hatje, 1999, s. 313, poz. 699.
Malarz, rysownik i grafik, od wczesnych lat 20. XX w. związany z artystycznym środowiskiem Paryża. Po Rewolucji Pa¼dziernikowej został komisarzem d/s sztuk pięknych w rodzinnym Witebsku, skąd przeniósł się do Moskwy. Rozczarowany atmosferą porewolucyjnej Rosji wyjechał w 1923 do Paryża, gdzie osiadł na stałe, z krótką przerwą na pobyt w USA (1941-1947). Chagall uznawany jest za jednego z najoryginalniejszych artystów swego pokolenia. W swojej twórczości nawiązywał do zapamiętanych z młodości scen z życia społeczności żydowskiej małych rosyjskich miasteczek , wielokrotnie powracał do tematów biblijnych. Tworzył mityczny świat z fragmentarycznych obrazów, których symbolikę trudno jednoznacznie zinterpretować. Jego obszerna twórczość graficzna obejmuje m.in. ilustracje do dzieł literackich, ilustracje do Biblii. W 1957 Biblioteka Narodowa w Paryżu zorganizowała wystawę zbiorową jego grafik.