Na postawę artystyczną Gepperta w znaczący sposób oddziałał symbolizm Jacka Malczewskiego, w którego pracowni się kształcił. Częstym motywem w jego wczesnych pracach były sylwetki jeźdźców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raoula Dufy`ego. W jego obrazach pojawiła się żywa, porwana kreska opisująca formy niezależnie od plamy barwnej. W drugiej połowie lat 1950-ych skrystalizował się dojrzały styl malarski Gepperta zbliżony do abstrakcji aluzyjnej. Akty kobiece, ludowe rzeźby i sylwetki jeźdźców istniały teraz w odrealnionym świecie wizji artystycznej. Gamę barwną płócien wyznaczały tony zieleni, błękitów i brązów; materię malarską tworzyły gęste poziome smugi farby.

73
Eugeniusz GEPPERT (1890 Lwów - 1979 Wrocław)

Kompozycja, 1965

olej, płótno; 88 x 115 cm
sygn. p.d. Eugeniusz Geppert 1965
Wystawiany i reprodukowany: Polski Paryż. Ecole de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka. XII.1999-III.2000, Muzeum Narodowe w Szczecinie


Estymacja: 25 000 - 30 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na postawę artystyczną Gepperta w znaczący sposób oddziałał symbolizm Jacka Malczewskiego, w którego pracowni się kształcił. Częstym motywem w jego wczesnych pracach były sylwetki jeźdźców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raoula Dufy`ego. W jego obrazach pojawiła się żywa, porwana kreska opisująca formy niezależnie od plamy barwnej. W drugiej połowie lat 1950-ych skrystalizował się dojrzały styl malarski Gepperta zbliżony do abstrakcji aluzyjnej. Akty kobiece, ludowe rzeźby i sylwetki jeźdźców istniały teraz w odrealnionym świecie wizji artystycznej. Gamę barwną płócien wyznaczały tony zieleni, błękitów i brązów; materię malarską tworzyły gęste poziome smugi farby.