Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Wystawa malarstwa Zbigniewa Tymoszewskiego, Galeria Sztuki Współczesnej, Warszawa 1965, nr kat. 16, il.
- Zbigniew Tymoszewski, "Zwierciadło", nr 50, 12 XII 1965, il.
- Zbigniew Tymoszewski 1924-1963, Galeria Zachęta w Warszawie V-VI 1993, nr 85 (w spisie prac wystawianych), nr 113 (w katalogu dzieł), il. s. 29.
Abstrakcyjny obraz z dojrzałego okresu twórczości Tymoszewskiego - początku lat 60.
"Tymoszewski był jedynym malarzem ze swego pokolenia, u którego temat mięsa uległ tak daleko idącemu przekształceniu. W ciągu owych niezwykłych dwu lat wytężonej pracy (1962, 1963) zakończonych śmiercią malarza, dwu lat, które sprawiły, że prędzej czy później będziemy musieli uznać twórczość Tymoszewskiego za jedno z największych zjawisk sztuki polskiej dwudziestego wieku - można prześledzić postępującą szybko obiektywizację wizji artystycznej, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich cech wspaniałej, "mięsistej" właśnie, materii malarskiej. Dość szybko przestaje to być materia wyobrażanej rzeczy i nawet już nie przede wszystkim materia farby. Pojawia się wizja materii jako takiej i jej struktury" (Jacek Antoni Zieliński, Kosmos obrazów Zbigniewa Tymoszewskiego [w:] Zbigniew Tymoszewski 1924-1963
, s. 8).
olej na płótnie, 49,8 x 35,2 cm,
sygnowany p.d. "Z. TYMOSZEWSKI 1963",
na odwrocie (na krośnie) nalepka CBWA-Zachęta w Warszawie
Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Wystawa malarstwa Zbigniewa Tymoszewskiego, Galeria Sztuki Współczesnej, Warszawa 1965, nr kat. 16, il.
- Zbigniew Tymoszewski, "Zwierciadło", nr 50, 12 XII 1965, il.
- Zbigniew Tymoszewski 1924-1963, Galeria Zachęta w Warszawie V-VI 1993, nr 85 (w spisie prac wystawianych), nr 113 (w katalogu dzieł), il. s. 29.
Abstrakcyjny obraz z dojrzałego okresu twórczości Tymoszewskiego - początku lat 60.
"Tymoszewski był jedynym malarzem ze swego pokolenia, u którego temat mięsa uległ tak daleko idącemu przekształceniu. W ciągu owych niezwykłych dwu lat wytężonej pracy (1962, 1963) zakończonych śmiercią malarza, dwu lat, które sprawiły, że prędzej czy później będziemy musieli uznać twórczość Tymoszewskiego za jedno z największych zjawisk sztuki polskiej dwudziestego wieku - można prześledzić postępującą szybko obiektywizację wizji artystycznej, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich cech wspaniałej, "mięsistej" właśnie, materii malarskiej. Dość szybko przestaje to być materia wyobrażanej rzeczy i nawet już nie przede wszystkim materia farby. Pojawia się wizja materii jako takiej i jej struktury" (Jacek Antoni Zieliński, Kosmos obrazów Zbigniewa Tymoszewskiego [w:] Zbigniew Tymoszewski 1924-1963
, s. 8).