Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Wybitna postać polskiej awangardy, czołowy przedstawiciel konstruktywizmu, twórca abstrakcji geometrycznej, obiektów reliefowych, ale też projektów scenograficznych i plakatów. Działalność artystyczna Henryka Stażewskiego odcisnęła znaczące piętno w rozwoju rodzimej sztuki nowoczesnej, także poprzez funkcjonowanie ugrupowań artystycznych, których był inicjatorem lub członkiem (Grupy Kubistów, Konstruktywistów i Suprematystów “Blok”, “Praesens”, “a.r”). Oferowana kompozycja powstała na początku lat 60., przedstawia charakterystyczne dla artysty zainteresowanie formami geometrycznymi. Nakładające się na siebie owalne kształty znajdziemy także w kompozycjach reliefowych z tego okresu (choćby z wykorzystaniem miedzianej blachy). Stażewski eksperymentował wówczas z układami kompozycyjnymi i ich konfiguracjami, podejmował problematykę porządku i chaosu, fascynował się kolorem białym. Sygnowana i datowana praca to unikalny projekt stanowiący zapis konceptualnych pomysłów artysty.

13
Henryk STAŻEWSKI (1894 Warszawa - 1988 Warszawa)

Kompozycja, 1961

ołówek, papier; 14,2 x 10 cm w św. p-p.;
sygn. l. g.: (słabo czytelnie) HStażewski;
dat. p. g.: 5-V-61

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Wybitna postać polskiej awangardy, czołowy przedstawiciel konstruktywizmu, twórca abstrakcji geometrycznej, obiektów reliefowych, ale też projektów scenograficznych i plakatów. Działalność artystyczna Henryka Stażewskiego odcisnęła znaczące piętno w rozwoju rodzimej sztuki nowoczesnej, także poprzez funkcjonowanie ugrupowań artystycznych, których był inicjatorem lub członkiem (Grupy Kubistów, Konstruktywistów i Suprematystów “Blok”, “Praesens”, “a.r”). Oferowana kompozycja powstała na początku lat 60., przedstawia charakterystyczne dla artysty zainteresowanie formami geometrycznymi. Nakładające się na siebie owalne kształty znajdziemy także w kompozycjach reliefowych z tego okresu (choćby z wykorzystaniem miedzianej blachy). Stażewski eksperymentował wówczas z układami kompozycyjnymi i ich konfiguracjami, podejmował problematykę porządku i chaosu, fascynował się kolorem białym. Sygnowana i datowana praca to unikalny projekt stanowiący zapis konceptualnych pomysłów artysty.