Studia artystyczne rozpoczęła w l. 1948-1950 w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Sopocie i kontynuowała w l. 1950-1954 w krakowskiej ASP pod kierunkiem Z. Pronaszki i H. Rudzkiej-Cybisowej. W 1957 wstąpiła do reaktywowanej Grupy Krakowskiej i wielokrotnie uczestniczyła w jej ekspozycjach.
Prezentowana kompozycja abstrakcyjna zbudowana została z fragmentów pożółkłych, pisanych atramentem listów wklejonych w ciemnobrunatne tło zamalowanego płótna. Jej ekspresja polega na "dialogu" pomiędzy skrawkami zapisanego papieru, które budzą skojarzenia z minioną, zapomnianą i na nowo ożywioną korespondencją. Ta artystyczna próba zatrzymania czasu przywodzi na myśl poetykę fotogramów wybitnego artysty - Wojciecha Prażmowskiego, a także odwołuje się do tradycji kubistycznych eksperymentów z początku XX wieku.
olej, collage, płótno, 34,5 x 23,4
na rewersie napis: Teresa Rudowicz / 59 / 40
Studia artystyczne rozpoczęła w l. 1948-1950 w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Sopocie i kontynuowała w l. 1950-1954 w krakowskiej ASP pod kierunkiem Z. Pronaszki i H. Rudzkiej-Cybisowej. W 1957 wstąpiła do reaktywowanej Grupy Krakowskiej i wielokrotnie uczestniczyła w jej ekspozycjach.
Prezentowana kompozycja abstrakcyjna zbudowana została z fragmentów pożółkłych, pisanych atramentem listów wklejonych w ciemnobrunatne tło zamalowanego płótna. Jej ekspresja polega na "dialogu" pomiędzy skrawkami zapisanego papieru, które budzą skojarzenia z minioną, zapomnianą i na nowo ożywioną korespondencją. Ta artystyczna próba zatrzymania czasu przywodzi na myśl poetykę fotogramów wybitnego artysty - Wojciecha Prażmowskiego, a także odwołuje się do tradycji kubistycznych eksperymentów z początku XX wieku.