Artysta ukończył krakowską Akademię Sztuk Pięknych w 1937 roku równocześnie związał się z tamtejszym środowiskiem artystycznym skupionym w kręgu grupy „Młodych Plastyków”. Oferowany pastel, pochodzi z wczesnego okresu twórczości malarza, poety oraz miłośnika muzyki. W kompozycji widoczne są tendencje nawiązujące do malarstwa francuskiego surrealizmu i abstrakcjonizmu, z którymi to kierunkami w sztuce Bogusław Szwacz miał okazję zapoznać się podczas zorganizowanej w krakowskim Pałacu Sztuki wystawie mającej miejsce w 1946 roku oraz podczas pobytu na stypendium we Francji w 1947 roku, kiedy to nawiązał znajomość m.in. z Fernand’em Léger’em.

Kompozycja artysty z lat 40. i 50. XX wieku cechuje wysublimowana barwa oraz intensywny, lecz niezamykający kompozycji kontur nadający niemal muzycznej rytmiki jego obrazom. W 2016 roku można było zapoznać się z pracami malarza podczas wystawy w poznańskiej galerii pod tytułem: Liczy się tylko abstrakcja. Prace z lat 40. i 50. XX w.

319
Bogusław SZWACZ (1912 - 2009)

Kompozycja, 1952-1953

pastel, papier naklejony na płótno; 98,5 x 70 cm;
sygn. p. d.: B. SZWACZ.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta ukończył krakowską Akademię Sztuk Pięknych w 1937 roku równocześnie związał się z tamtejszym środowiskiem artystycznym skupionym w kręgu grupy „Młodych Plastyków”. Oferowany pastel, pochodzi z wczesnego okresu twórczości malarza, poety oraz miłośnika muzyki. W kompozycji widoczne są tendencje nawiązujące do malarstwa francuskiego surrealizmu i abstrakcjonizmu, z którymi to kierunkami w sztuce Bogusław Szwacz miał okazję zapoznać się podczas zorganizowanej w krakowskim Pałacu Sztuki wystawie mającej miejsce w 1946 roku oraz podczas pobytu na stypendium we Francji w 1947 roku, kiedy to nawiązał znajomość m.in. z Fernand’em Léger’em.

Kompozycja artysty z lat 40. i 50. XX wieku cechuje wysublimowana barwa oraz intensywny, lecz niezamykający kompozycji kontur nadający niemal muzycznej rytmiki jego obrazom. W 2016 roku można było zapoznać się z pracami malarza podczas wystawy w poznańskiej galerii pod tytułem: Liczy się tylko abstrakcja. Prace z lat 40. i 50. XX w.