Praca ujęta jest w rękopiśmiennym katalogu spuścizny pośmiertnej artystki, sporządzonym przez jej męża, Kornela Filipowicza, pod nr kat. 26.
Kompozycja prezentowana była na wystawie monograficznej "Maria Jarema" w listopadzie 1962 roku w Pałacu Sztuki i Galerii Krzysztofory w Krakowie i figuruje w katalogu tej wystawy na s. 40.
Pochodzi z ważnego dla drogi twórczej Jaremianki okresu - przełomu lat 1940. i 1950. Wówczas to, posługując się głownie techniką tempery i monotypii, zaczęła "przenosić" na dwuwymiarową powierzchnię papieru swoje doświadczenia artysty - rzeźbiarza: penetrację wielowymiarowej przestrzeni, ruch płaskich, nakładających się na siebie lub wirujących form; rozpoczęła swój "taniec z przestrzenią".
papier, tempera, technika mieszana, 88,5 x 64 cm
na odwrociu l.g.: 1951 ? / [nieczytelnie] / Nr kat 26 / Maria Jarema 86 x 62 cm
p.g.: KF, l.d.: Własność: Wandy Sz[...]ej / Kraków 2 [nieczytelnie] 1987 / K. Filipowicz
Praca ujęta jest w rękopiśmiennym katalogu spuścizny pośmiertnej artystki, sporządzonym przez jej męża, Kornela Filipowicza, pod nr kat. 26.
Kompozycja prezentowana była na wystawie monograficznej "Maria Jarema" w listopadzie 1962 roku w Pałacu Sztuki i Galerii Krzysztofory w Krakowie i figuruje w katalogu tej wystawy na s. 40.
Pochodzi z ważnego dla drogi twórczej Jaremianki okresu - przełomu lat 1940. i 1950. Wówczas to, posługując się głownie techniką tempery i monotypii, zaczęła "przenosić" na dwuwymiarową powierzchnię papieru swoje doświadczenia artysty - rzeźbiarza: penetrację wielowymiarowej przestrzeni, ruch płaskich, nakładających się na siebie lub wirujących form; rozpoczęła swój "taniec z przestrzenią".