Wystawiany: Galleria di Roma, grudzień 1947; reprodukowany: "Art Club", Rzym, styczeń 1948 (R. III, nr 17-18, s. 11)
Absolwent krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Związany przed wojną z Komitetem Paryskim. Animator eksperymentalnego teatru Cricot. Od 1945 roku czynny we Włoszech i Francji. W 1945 utworzył w Rzymie wraz z dawnym futurystą Enrico Prampolinim międzynarodowy "Art Club", zrzeszający artystów różnych kierunków awangardy. Przygotowywał wystawy klubu m.in. w Rzymie, Florencji, Mediolanie, Wenecji i Turynie.
Oferowany obraz namalowany został po 1945, kiedy to artysta odszedł od konwencji kolorystycznych i zaczął malować obrazy abstrakcyjne oparte na ekspresji nasyconych, mocnych barw. Artysta operował prostymi formami geometrycznymi zawieszonymi w nieokreślonej przestrzeni, zarysowanymi na płaskim tle lub wzajemnie się przenikającymi.
technika własna;
57,5 x 34,5 cm
na odwrocie autorskie, ołówkiem "Józef Jarema/Kompozycja"
Wystawiany: Galleria di Roma, grudzień 1947; reprodukowany: "Art Club", Rzym, styczeń 1948 (R. III, nr 17-18, s. 11)
Absolwent krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Związany przed wojną z Komitetem Paryskim. Animator eksperymentalnego teatru Cricot. Od 1945 roku czynny we Włoszech i Francji. W 1945 utworzył w Rzymie wraz z dawnym futurystą Enrico Prampolinim międzynarodowy "Art Club", zrzeszający artystów różnych kierunków awangardy. Przygotowywał wystawy klubu m.in. w Rzymie, Florencji, Mediolanie, Wenecji i Turynie.
Oferowany obraz namalowany został po 1945, kiedy to artysta odszedł od konwencji kolorystycznych i zaczął malować obrazy abstrakcyjne oparte na ekspresji nasyconych, mocnych barw. Artysta operował prostymi formami geometrycznymi zawieszonymi w nieokreślonej przestrzeni, zarysowanymi na płaskim tle lub wzajemnie się przenikającymi.