Grafik, krytyk, teoretyk sztuki i pisarz. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie: grafikę u Władysława Skoczylasa, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, grafikę książkową u Ludwika Gardowskiego. Był członkiem wielu ugrupowań i związków artystycznych, m.in.: Stowarzyszenia Artystów Grafików "Ryt", Związku Polskich Artystów Grafików, Bloku Zawodowych Artystów Plastyków, Grupy Artystów Grafików "Czerń i Biel". Był artystą niezwykle płodnym, często wystawiał w kraju i zagranicą, zdobywał liczne nagrody. Początkowo uprawiał różne techniki graficzne, później, prawie wyłącznie drzeworyt (około 200 prac). Ogłaszał własną teorię tej dyscypliny sztuki: Drzeworyt w książce, tece i na ścianie - Uwagi o graficznej rasowości drzeworytu, wydany Warszawie, w 1936 roku. Tworzył głównie kompozycje architektoniczne i symboliczne. Jego ulubionym motywem było warszawskie Stare Miasto. W ostatnim okresie twórczości wykonywał także portrety. Jest autorem wielu cykli i tek drzeworytniczych, np.: Dawne Miasto - teka drzeworytów warszawskich (1923), Księga Miasta - cykl linorytów (1932). Opracował również ilustracje i układy graficzne książek, m.in.: Pieśń o Rynku i zaułkach Or - Ota (Artura Oppmana), Na drogach Polski Hanny Mortkowiczówny. Ważną dziedzinę twórczości Cieślewskiego stanowią ekslibrisy. Jest on także autorem rozpraw z zakresu historii, teorii sztuki oraz krytyki artystycznej.
Drzeworyt; 9,4 x 7,5 cm w świetle passe-partout
Odwrocie założone pocztówką ze znaczkiem amerykańskim oraz stemplem okrągłym: POLPEX STATION CHICAGO, IL | AUG 26 P. M. 1966.
Na odwrocie napis: Tadeusz Cieślewski syn | Warszawa 1929
Grafik, krytyk, teoretyk sztuki i pisarz. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie: grafikę u Władysława Skoczylasa, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, grafikę książkową u Ludwika Gardowskiego. Był członkiem wielu ugrupowań i związków artystycznych, m.in.: Stowarzyszenia Artystów Grafików "Ryt", Związku Polskich Artystów Grafików, Bloku Zawodowych Artystów Plastyków, Grupy Artystów Grafików "Czerń i Biel". Był artystą niezwykle płodnym, często wystawiał w kraju i zagranicą, zdobywał liczne nagrody. Początkowo uprawiał różne techniki graficzne, później, prawie wyłącznie drzeworyt (około 200 prac). Ogłaszał własną teorię tej dyscypliny sztuki: Drzeworyt w książce, tece i na ścianie - Uwagi o graficznej rasowości drzeworytu, wydany Warszawie, w 1936 roku. Tworzył głównie kompozycje architektoniczne i symboliczne. Jego ulubionym motywem było warszawskie Stare Miasto. W ostatnim okresie twórczości wykonywał także portrety. Jest autorem wielu cykli i tek drzeworytniczych, np.: Dawne Miasto - teka drzeworytów warszawskich (1923), Księga Miasta - cykl linorytów (1932). Opracował również ilustracje i układy graficzne książek, m.in.: Pieśń o Rynku i zaułkach Or - Ota (Artura Oppmana), Na drogach Polski Hanny Mortkowiczówny. Ważną dziedzinę twórczości Cieślewskiego stanowią ekslibrisy. Jest on także autorem rozpraw z zakresu historii, teorii sztuki oraz krytyki artystycznej.