Krakowski malarz - abstrakcjonista. Studiował m.in. na Wydziale Malarstwa krakowskiej ASP (1945-50) u F. Pautscha. Prace prezentował na ponad stu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą, m.in. na Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego (1962, 1968), Wystawie Malarstwa w warszawskim Muzeum Narodowym (1961). Wystawy indywidualne miał w Krakowie, Chicago, Londynie, Bazylei i Korbach (RFN). Jego obrazy znajdują się w zbiorach w Polsce, m.in. w Muzeum Okręgowym w Bielsku-Białej i Muzeum Uczelnianym krakowskiej ASP oraz za granicą, m.in. w Anglii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, USA.
W kompozycji tej, na pierwszy rzut oka abstrakcyjnej, dostrzegamy zarysy postaci ludzkiej a także elementy mogące kojarzyć się na przykład z liśćmi lub skrzydłami. Bogata faktura powstała dzięki odpowiednio uformowanej na desce masie plastycznej. Na tym "wyrzeźbionym" podłożu artysta kładł dekorację malarską, a dodatkowo złoto i srebro płatkowe. Praca łączy więc w sobie elementy malarskie oraz rzeźbiarskie - jest barwnym reliefem, a efekty fakturowe są nieprzypadkowe i odgrywają istotną rolę.

19
Ludwik PINDEL (1922 Wadowice - 2001 Kraków)

KOMPOZYCJA

masa plastyczna, olej, złoto i srebro płatkowe na desce, 36,4 x 17,8 cm, sygnowany p.d. "Pindel"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Krakowski malarz - abstrakcjonista. Studiował m.in. na Wydziale Malarstwa krakowskiej ASP (1945-50) u F. Pautscha. Prace prezentował na ponad stu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą, m.in. na Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego (1962, 1968), Wystawie Malarstwa w warszawskim Muzeum Narodowym (1961). Wystawy indywidualne miał w Krakowie, Chicago, Londynie, Bazylei i Korbach (RFN). Jego obrazy znajdują się w zbiorach w Polsce, m.in. w Muzeum Okręgowym w Bielsku-Białej i Muzeum Uczelnianym krakowskiej ASP oraz za granicą, m.in. w Anglii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, USA.
W kompozycji tej, na pierwszy rzut oka abstrakcyjnej, dostrzegamy zarysy postaci ludzkiej a także elementy mogące kojarzyć się na przykład z liśćmi lub skrzydłami. Bogata faktura powstała dzięki odpowiednio uformowanej na desce masie plastycznej. Na tym "wyrzeźbionym" podłożu artysta kładł dekorację malarską, a dodatkowo złoto i srebro płatkowe. Praca łączy więc w sobie elementy malarskie oraz rzeźbiarskie - jest barwnym reliefem, a efekty fakturowe są nieprzypadkowe i odgrywają istotną rolę.