Obydwie akwarelowe kompozycje Anda Rottenberg otrzymała od narzeczonej Jerzego Stajudy, Aleksandry Semenowicz. Kuratorka pozostawała w dużej zażyłości zarówno z artystą i krytykiem sztuki, jak i jego wieloletnią partnerką, znaną scenografką. Wspólnie spędzali m.in. sylwestra okresu przełomu ustrojowego, czyli noc z 31 grudnia 1989 na 1 stycznia 1990 roku, który zakończył się w pracowni Barbary Falender na warszawskim Nowym Mieście.

Studia odbył na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Zadebiutował jako malarz i krytyk ("Za i Przeciw") w 1957 roku. Publikował m.in. w "Przeglądzie Artystycznym", "Więzi", "Współczesności" i "Miesięczniku Literackim". Równocześnie rozwijał własną twórczość malarską. Za swojego mistrza uważał przede wszystkim Artura Nachta-Samborskiego. Z czasem wypracował własną, nieulegającą modom stylistykę. Zarówno w akwarelach jak i w pracach olejnych powoływał do życia tajemniczy świat wizyjnych struktur, imaginacyjnych pejzaży czy refleksów archaicznej roślinności. W 1993 odbyła się jego wystawa pośmiertna w CSW w Warszawie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

13
Jerzy Adam STAJUDA (1936 Falenica- 1992 Warszawa)

Kompozycja 0212

akwarela/papier, 14,5 x 20 cm
opisany l.d.: '0212', sygnowany p.d.: '[sygnatura]'

POCHODZENIE:
- dar od Aleksandry Semenowicz, lata 90.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obydwie akwarelowe kompozycje Anda Rottenberg otrzymała od narzeczonej Jerzego Stajudy, Aleksandry Semenowicz. Kuratorka pozostawała w dużej zażyłości zarówno z artystą i krytykiem sztuki, jak i jego wieloletnią partnerką, znaną scenografką. Wspólnie spędzali m.in. sylwestra okresu przełomu ustrojowego, czyli noc z 31 grudnia 1989 na 1 stycznia 1990 roku, który zakończył się w pracowni Barbary Falender na warszawskim Nowym Mieście.

Studia odbył na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Zadebiutował jako malarz i krytyk ("Za i Przeciw") w 1957 roku. Publikował m.in. w "Przeglądzie Artystycznym", "Więzi", "Współczesności" i "Miesięczniku Literackim". Równocześnie rozwijał własną twórczość malarską. Za swojego mistrza uważał przede wszystkim Artura Nachta-Samborskiego. Z czasem wypracował własną, nieulegającą modom stylistykę. Zarówno w akwarelach jak i w pracach olejnych powoływał do życia tajemniczy świat wizyjnych struktur, imaginacyjnych pejzaży czy refleksów archaicznej roślinności. W 1993 odbyła się jego wystawa pośmiertna w CSW w Warszawie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.