o prostych bokach i froncie, z trzema szufladami, wsparta na czterech graniastych, zbieżnych nóżkach. Całość fornirowana brzozą falistą. Szuflady flankowane na narożach czernionymi toczonymi półkolumnami. Gzyms górny na bokach i froncie górnej szyflady malowany piórkiem w antyczne sceny rodzajowe ujęte palmetami na bokach: na froncie muzykujących, na bokach wróżących, radzących się. Na plecach trzy papierowe nalepki własnościowe o tym samym brzmieniu, zapisane ręcznie czarnym tuszem: von Schramm / Breslau / Gubitzstrasse 138 oraz jedna fragmentarycznie zachowana, nieczytelna papierowa nalepka przewozowa Rudon... (?.)
Komoda o prostej formie zakorzenionej jeszcze w stylu klasycystycznym, z nowymi elementami, które nadały jej biedermeierowski charakter jak jasny fornir i kolumny czernione. Dekoracje tuszem na powierzchni mebli były modne w 1 poł. XIX w. zarówno w klasycyzmie, jak i w biedermeierze.

822
Komoda biedermeier

konstrukcja - sosna; fornir - brzoza;
79,8 x 90,8 x 53,5 cm;
Europa środkowa, 1 ćw. XIX w.;

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

o prostych bokach i froncie, z trzema szufladami, wsparta na czterech graniastych, zbieżnych nóżkach. Całość fornirowana brzozą falistą. Szuflady flankowane na narożach czernionymi toczonymi półkolumnami. Gzyms górny na bokach i froncie górnej szyflady malowany piórkiem w antyczne sceny rodzajowe ujęte palmetami na bokach: na froncie muzykujących, na bokach wróżących, radzących się. Na plecach trzy papierowe nalepki własnościowe o tym samym brzmieniu, zapisane ręcznie czarnym tuszem: von Schramm / Breslau / Gubitzstrasse 138 oraz jedna fragmentarycznie zachowana, nieczytelna papierowa nalepka przewozowa Rudon... (?.)
Komoda o prostej formie zakorzenionej jeszcze w stylu klasycystycznym, z nowymi elementami, które nadały jej biedermeierowski charakter jak jasny fornir i kolumny czernione. Dekoracje tuszem na powierzchni mebli były modne w 1 poł. XIX w. zarówno w klasycyzmie, jak i w biedermeierze.