Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu (1952-1958). Od 1965 r. wykładowca tamże. Zajmuje się m.in. malarstwem, rzeźbą, grafiką, scenografią i environnements. Wystawiał m.in. wielokrotnie na krakowskim Biennale Grafiki i wystawie "Złote Grono" w Zielonej Górze, Wystawie malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961), Międzynarodowym Biennale Sztuki Młodych w Paryżu (1969), Wystawie Scenografii Polskiej w warszawskiej Zachęcie (1979), Międzynarodowym Triennale Rysunku we Wrocławiu (1992, 1995). Wystawy indywidualne miał m.in. w poznańskiej galerii "Od Nowa" (1960), Muzeum Narodowym w Poznaniu (1974) i Hanowerze (1982). Jego prace znajdują się w bardzo wielu muzeach polskich. Laureat Nagrody im. Jana Cybisa (1978).
W latach 60. tworzył cykl Koła podwójne - kompozycje pokazujące przemienianie się układów zamkniętych w otwarte i otwartych w zamknięte, widoczne dzięki złudzeniu wzrokowemu.
olej na kartonie,
45,5 x 35,5 cm,
na odwrocie ręką autora (po lewej stronie) "1968 / koło / podwójne / ultramar. / czerwone" i (po prawej stronie) "1968 / JAN / BER / DYSZ / AK"
Obydwa obrazy były wystawiane w poznańskiej "galerii r" w lutym i marcu 2002 roku.
Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu (1952-1958). Od 1965 r. wykładowca tamże. Zajmuje się m.in. malarstwem, rzeźbą, grafiką, scenografią i environnements. Wystawiał m.in. wielokrotnie na krakowskim Biennale Grafiki i wystawie "Złote Grono" w Zielonej Górze, Wystawie malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961), Międzynarodowym Biennale Sztuki Młodych w Paryżu (1969), Wystawie Scenografii Polskiej w warszawskiej Zachęcie (1979), Międzynarodowym Triennale Rysunku we Wrocławiu (1992, 1995). Wystawy indywidualne miał m.in. w poznańskiej galerii "Od Nowa" (1960), Muzeum Narodowym w Poznaniu (1974) i Hanowerze (1982). Jego prace znajdują się w bardzo wielu muzeach polskich. Laureat Nagrody im. Jana Cybisa (1978).
W latach 60. tworzył cykl Koła podwójne - kompozycje pokazujące przemienianie się układów zamkniętych w otwarte i otwartych w zamknięte, widoczne dzięki złudzeniu wzrokowemu.