1) Kompozycja No 2
technika mieszana, płyta,
140,5 x 27,3 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: No2 Composition / Cyan / 59 av. de Saxe, Paris 7
2) Kompozycja
olej, płótno,
46 x 27 cm; sygn. na odwrocie: Cyan
3) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
54 x 34 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN / 59 av. de Saxe / Paris 7
4) Relief
technika mieszana, płótno,
92 x 64,5 cm; sygn. u dołu: CYAN sygnatura powtórzona na odwrocie
5) Kompozycja
olej, płótno,
81 x 65 cm; sygn. na odwrocie: Cyan
6) Kompozycja
technika mieszana, płyta pilśniowa,
44,5 x 60 cm sygn. na odwrocie: Cyan
7) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
33 x 27,5 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN 59 av. de Saxe, Paris 7
Zdzisław Cyankiewicz (1912-1981) - CYAN
Urodzony w Białymstoku, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 1935 roku został wykładowcą rysunku. Początkowo malarstwo Cyankiewicza o żywiołowej kolorystyce osnute było wokół tematu folkloru polskiego. W 1937 zaniepokojony sytuacją polityczną, wyjechał do Paryża, gdzie nawiązał kontakty ze środowiskiem École de Paris. Zmienił swą manierę pod wpływem Cézanne`a i Matisse`a. W trakcie II Wojny światowej, będąc żołnierzem armii francuskiej dostał się do obozu jenieckiego, skąd pochodzi seria poruszających wizerunków współwię¼niów i ponurych pejzaży. Po wojnie powrócił na kilka lat do kręgu École de Paris. W latach 50-tych odniósł pierwsze sukcesy i dokonał ostatniej zmiany stylowej swojej twórczości. Zafascynowany zagadnieniem ruchu, barwy i światła, rozwinął innowacyjne środki wyrazu w swych obrazach kinetycznych z aluminium. Tworzył wówczas obrazy-rze¼by, kolaże, ceramikę oraz malarstwo ścienne z wykorzystaniem programowania elektronicznego. Ważniejsze wysta-wy z jego udziałem, to: Galerie Charpentier, retrospektywa (1961), Grand Palais (1975), Salon d`Automne (1976), Bilan de l`Art Contemporain (1979).
1) Kompozycja No 2, technika mieszana, płyta, 140,5 x 27,3 cm
2) Kompozycja, olej, płótno, 46 x 27 cm;
3) Kompozycja abstrakcyjna, technika mieszana, płyta pilśniowa, 54 x 34 cm
4) Relief, technika mieszana, płótno, 92 x 64,5 cm;
5) Kompozycja, olej, płótno, 81 x 65 cm;
6) Kompozycja, technika mieszana, płyta pilśniowa, 44,5 x 60 cm;
7) Kompozycja abstrakcyjna, technika mieszana, płyta pilśniowa, 33 x 27,5 cm;
1) Kompozycja No 2
technika mieszana, płyta,
140,5 x 27,3 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: No2 Composition / Cyan / 59 av. de Saxe, Paris 7
2) Kompozycja
olej, płótno,
46 x 27 cm; sygn. na odwrocie: Cyan
3) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
54 x 34 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN / 59 av. de Saxe / Paris 7
4) Relief
technika mieszana, płótno,
92 x 64,5 cm; sygn. u dołu: CYAN sygnatura powtórzona na odwrocie
5) Kompozycja
olej, płótno,
81 x 65 cm; sygn. na odwrocie: Cyan
6) Kompozycja
technika mieszana, płyta pilśniowa,
44,5 x 60 cm sygn. na odwrocie: Cyan
7) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
33 x 27,5 cm sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN 59 av. de Saxe, Paris 7
Zdzisław Cyankiewicz (1912-1981) - CYAN
Urodzony w Białymstoku, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 1935 roku został wykładowcą rysunku. Początkowo malarstwo Cyankiewicza o żywiołowej kolorystyce osnute było wokół tematu folkloru polskiego. W 1937 zaniepokojony sytuacją polityczną, wyjechał do Paryża, gdzie nawiązał kontakty ze środowiskiem École de Paris. Zmienił swą manierę pod wpływem Cézanne`a i Matisse`a. W trakcie II Wojny światowej, będąc żołnierzem armii francuskiej dostał się do obozu jenieckiego, skąd pochodzi seria poruszających wizerunków współwię¼niów i ponurych pejzaży. Po wojnie powrócił na kilka lat do kręgu École de Paris. W latach 50-tych odniósł pierwsze sukcesy i dokonał ostatniej zmiany stylowej swojej twórczości. Zafascynowany zagadnieniem ruchu, barwy i światła, rozwinął innowacyjne środki wyrazu w swych obrazach kinetycznych z aluminium. Tworzył wówczas obrazy-rze¼by, kolaże, ceramikę oraz malarstwo ścienne z wykorzystaniem programowania elektronicznego. Ważniejsze wysta-wy z jego udziałem, to: Galerie Charpentier, retrospektywa (1961), Grand Palais (1975), Salon d`Automne (1976), Bilan de l`Art Contemporain (1979).