1) Kompozycja No 2
technika mieszana, płyta,
140,5 x 27,3 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: No2 Composition / Cyan / 59 av.
de Saxe, Paris 7
2) Kompozycja
olej, płótno,
46 x 27 cm;
sygn. na odwrocie: Cyan
3) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
54 x 34 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN / 59 av. de Saxe / Paris 7
4) Relief
technika mieszana, płótno,
92 x 64,5 cm;
sygn. u dołu: CYAN
sygnatura powtórzona na odwrocie
5) Kompozycja
olej, płótno,
81 x 65 cm;
sygn. na odwrocie: Cyan
6) Kompozycja
technika mieszana, płyta pilśniowa,
44,5 x 60 cm
sygn. na odwrocie: Cyan
7) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
3 x 27,5 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN 59 av. de Saxe, Paris 7
Zdzisław Cyankiewicz (1912-1981) - CYAN
Urodzony w Białymstoku, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 1935 roku został wykładowcą rysunku.
Początkowo malarstwo Cyankiewicza o żywiołowej kolorystyce osnute było wokół tematu folkloru polskiego. W 1937 zaniepokojony sytuacją polityczną, wyjechał do Paryża, gdzie nawiązał kontakty ze środowiskiem École de Paris. Zmienił swą manierę pod wpływem
Cézanne`a i Matisse`a. W trakcie II Wojny Światowej, będąc żołnierzem armii francuskiej dostał się do obozu jenieckiego skąd pochodzi seria poruszających wizerunków współwię¼niów i ponurych pejzaży. Po wojnie powrócił na kilka lat do kręgu École de Paris. W latach 50 - tych odniósł pierwsze sukcesy i dokonał ostatniej zmiany stylowej swojej twórczości. Zafascynowany zagadnieniem ruchu, barwy i światła, rozwinął innowacyjne środki wyrazu w swych obrazach kinetycznych z aluminium. Tworzył wówczas obrazy-rze¼by, kolaże, ceramikę oraz malarstwo ścienne z wykorzystaniem programowania elektronicznego.
Ważniejsze wystawy z jego udziałem, to: Galerie Charpentier, retrospektywa (1961), Grand Palais (1975), Salon d`Automne (1976), Bilan de l`Art Contemporain (1979).
1) Kompozycja No 2
technika mieszana, płyta,
140,5 x 27,3 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: No2 Composition / Cyan / 59 av.
de Saxe, Paris 7
2) Kompozycja
olej, płótno,
46 x 27 cm;
sygn. na odwrocie: Cyan
3) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
54 x 34 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN / 59 av. de Saxe / Paris 7
4) Relief
technika mieszana, płótno,
92 x 64,5 cm;
sygn. u dołu: CYAN
sygnatura powtórzona na odwrocie
5) Kompozycja
olej, płótno,
81 x 65 cm;
sygn. na odwrocie: Cyan
6) Kompozycja
technika mieszana, płyta pilśniowa,
44,5 x 60 cm
sygn. na odwrocie: Cyan
7) Kompozycja abstrakcyjna
technika mieszana, płyta pilśniowa,
3 x 27,5 cm
sygn. na odwrocie: Cyan oraz napis autorski: CYAN 59 av. de Saxe, Paris 7
Zdzisław Cyankiewicz (1912-1981) - CYAN
Urodzony w Białymstoku, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 1935 roku został wykładowcą rysunku.
Początkowo malarstwo Cyankiewicza o żywiołowej kolorystyce osnute było wokół tematu folkloru polskiego. W 1937 zaniepokojony sytuacją polityczną, wyjechał do Paryża, gdzie nawiązał kontakty ze środowiskiem École de Paris. Zmienił swą manierę pod wpływem
Cézanne`a i Matisse`a. W trakcie II Wojny Światowej, będąc żołnierzem armii francuskiej dostał się do obozu jenieckiego skąd pochodzi seria poruszających wizerunków współwię¼niów i ponurych pejzaży. Po wojnie powrócił na kilka lat do kręgu École de Paris. W latach 50 - tych odniósł pierwsze sukcesy i dokonał ostatniej zmiany stylowej swojej twórczości. Zafascynowany zagadnieniem ruchu, barwy i światła, rozwinął innowacyjne środki wyrazu w swych obrazach kinetycznych z aluminium. Tworzył wówczas obrazy-rze¼by, kolaże, ceramikę oraz malarstwo ścienne z wykorzystaniem programowania elektronicznego.
Ważniejsze wystawy z jego udziałem, to: Galerie Charpentier, retrospektywa (1961), Grand Palais (1975), Salon d`Automne (1976), Bilan de l`Art Contemporain (1979).