Kama SOKOLNICKA, ur. 1978, to autorka kolaży, obrazów, rysunków, wideo i instalacji site-specific.
Kolaże Kamy Sokolnickiej, w których mocno wykadrowane obrazy zakomponowane zostały w dyptykowych albo tryptykowych sekwencjach przywodzą na myśl efekt Kuleszowa. Miesza obrazy znalezione w starych gazetach, magazynach i książkach prowokując widza do konstruowania własnej narracji. Moment, w którym powstają te ulotne, niejasne wizje uświadamia widzowi jego własne zaangażowanie w powstawanie mentalnych obrazów i ich, często egzotycznych, kontekstów.
W swoich pracach Kama Sokolnicka wykorzystuje szerokie spektrum technik i strategii medialnych, od kolażu na papierze i malarstwa po instalację wideo i site-specific. Zajmuje się głównie procesami związanymi z miejscem, terytorializmem, percepcją przestrzeni, obrazem jako funkcją pamięci, potrzebą orientacji w otoczeniu oraz fenomenem horror vacui. Prace w kolekcjach min.:
Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Muzeum w Gliwicach i w kolekcjach prywatnych. Współpracuje z BWA Warszawa.
Technika: acid-free paper
Data powstania: 2011
Wymiary: A4, 28 x 21,8 cm
Kama SOKOLNICKA, ur. 1978, to autorka kolaży, obrazów, rysunków, wideo i instalacji site-specific.
Kolaże Kamy Sokolnickiej, w których mocno wykadrowane obrazy zakomponowane zostały w dyptykowych albo tryptykowych sekwencjach przywodzą na myśl efekt Kuleszowa. Miesza obrazy znalezione w starych gazetach, magazynach i książkach prowokując widza do konstruowania własnej narracji. Moment, w którym powstają te ulotne, niejasne wizje uświadamia widzowi jego własne zaangażowanie w powstawanie mentalnych obrazów i ich, często egzotycznych, kontekstów.
W swoich pracach Kama Sokolnicka wykorzystuje szerokie spektrum technik i strategii medialnych, od kolażu na papierze i malarstwa po instalację wideo i site-specific. Zajmuje się głównie procesami związanymi z miejscem, terytorializmem, percepcją przestrzeni, obrazem jako funkcją pamięci, potrzebą orientacji w otoczeniu oraz fenomenem horror vacui. Prace w kolekcjach min.:
Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Muzeum w Gliwicach i w kolekcjach prywatnych. Współpracuje z BWA Warszawa.