Oferowana praca sytuuje się w ciągu studiów kompozycyjnych i kolorystycznych zgłębiających problematykę formy koła. Jest charakterystyczna dla wczesnego okresu twórczości Jana Berdyszaka (1962-1964), kiedy tworzył serie "Kół", "Kół podwójnych" i "Form generalnych", również opartych na kształcie koła. Stosował różne techniki, od rysunków, akwarel i grafik, poprzez malarstwo, do obiektów w typie collage. Zainteresowanie kołem doprowadziło go do zerwania z klasycznym prostokątem obrazu na rzecz form okrągłych i owalnych, a z czasem do obiektów przestrzennych z otworami.
gwasz, tusz pędzel, papier milimetrowy
55,7 x 36,5 cm (w świetle passe-partout)
sygn. tuszem p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1962 | XLII
sygn. na odwrocie p.g.: JAN BERDYSZAK | POZNAŃ | WYBICKIEGO 1/15 A
Oferowana praca sytuuje się w ciągu studiów kompozycyjnych i kolorystycznych zgłębiających problematykę formy koła. Jest charakterystyczna dla wczesnego okresu twórczości Jana Berdyszaka (1962-1964), kiedy tworzył serie "Kół", "Kół podwójnych" i "Form generalnych", również opartych na kształcie koła. Stosował różne techniki, od rysunków, akwarel i grafik, poprzez malarstwo, do obiektów w typie collage. Zainteresowanie kołem doprowadziło go do zerwania z klasycznym prostokątem obrazu na rzecz form okrągłych i owalnych, a z czasem do obiektów przestrzennych z otworami.