Obraz reprodukowany w:
– J. Kisling, J. Kessel, Kisling, Nowy Jork – Turyn, 1971, s. 320, il. 20.

Kogut – barwnie upierzony ptak, stanowi dla artystów świetny temat malarski. Tak też było w przypadku dzieła Mojżesza Kislinga, jednego z czołowych reprezentantów École de Paris, wybitnego ucznia Józefa Pankiewicza. Kisling, w którego martwych naturach widoczne są reminiscencje malarstwa holenderskiego, sięgnął po ten klasyczny motyw, tworząc znakomitą, opartą na silnych kontrastach kolorystycznych kompozycję.

66
Mojżesz KISLING (1891-1953)

KOGUTY, 1948

olej, płótno, 54,4 x 73,4 cm
sygn. l.g.: Kisling | Sanary | 1948
na odwrocie:
– na płótnie l.g. numer (ołówkiem): 20 P
– na prawej listwie krosna pieczęć z numerem: 20 P odnosząca się do wielkości podobrazia, poniżej nr (czarnym flamastrem): 346 [w kółku]
– na dolnej listwie krosna napis (czerwonym flamastrem): reproduit No 20 – page 364
Do obrazu dołączone jest potwierdzenie autentyczności, wystawione przez Marca Ottavi w październiku 2020, informujące o zamieszczeniu powyższego obrazu w IV tomie Katalogu Raisonne prac Mojżesza Kislinga (obecnie w przygotowaniu).

– ponadto na ramie na prawej listwie (czerwoną kredką): Kisling;
obok (w przeciwnym kierunku, czarnym flamastrem): Kisling Coqs
– na lewej listwie ramy wyciśnięty znak: RAPHAEL | DEPOSE;
obok (żółtą kredką): T= 73 x 54 (20P)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz reprodukowany w:
– J. Kisling, J. Kessel, Kisling, Nowy Jork – Turyn, 1971, s. 320, il. 20.

Kogut – barwnie upierzony ptak, stanowi dla artystów świetny temat malarski. Tak też było w przypadku dzieła Mojżesza Kislinga, jednego z czołowych reprezentantów École de Paris, wybitnego ucznia Józefa Pankiewicza. Kisling, w którego martwych naturach widoczne są reminiscencje malarstwa holenderskiego, sięgnął po ten klasyczny motyw, tworząc znakomitą, opartą na silnych kontrastach kolorystycznych kompozycję.