Niemiecki malarz zwierząt - przeważnie ptactwa domowego - oraz humorystycznych scenek rodzajowych z żebrakami, chłopami i pasterzami, czynny w Lipsku w latach 1754-1764, a następnie do 1787 (roku śmierci?) w Lindenau koło Lipska.
Kury i koguty były najbardziej ulubionym motywem malarstwa Fassauera. Nawiązywał on do twórczości siedemnastowiecznych Holendrów, takich jak n. p. Melchior de Hondecoeter, lecz swe miniaturowe scenki ujmował w sposób bardziej kameralny a zarazem "rodzajowy", podkreślając nie tyle dekoracyjność kompozycji co charakterystyczne zachowania ptaków i sytuacyjny dowcip.
Deseczka lipowa, olej; 13,8 x 18,3 cm;
Sygnowany w prawym dolnym rogu monogramem IAF (A i F połączone)
Na odwrocie naklejka z tekstem z niemieckiego katalogu aukcyjnego (?) z nr 46 oraz biała nalepka z napisem dziewiętnastowieczną kaligrafią:
N: 83 Fassouer
Niemiecki malarz zwierząt - przeważnie ptactwa domowego - oraz humorystycznych scenek rodzajowych z żebrakami, chłopami i pasterzami, czynny w Lipsku w latach 1754-1764, a następnie do 1787 (roku śmierci?) w Lindenau koło Lipska.
Kury i koguty były najbardziej ulubionym motywem malarstwa Fassauera. Nawiązywał on do twórczości siedemnastowiecznych Holendrów, takich jak n. p. Melchior de Hondecoeter, lecz swe miniaturowe scenki ujmował w sposób bardziej kameralny a zarazem "rodzajowy", podkreślając nie tyle dekoracyjność kompozycji co charakterystyczne zachowania ptaków i sytuacyjny dowcip.