Władysław Skoczylas studiował od 1901 roku rzeźbę w Kunstgewerbeschule w Wiedniu, w latach 1904-1906 malarstwo i rzeźbę w krakowskiej ASP i w Paryżu (1910) oraz grafikę w Lipsku (1913). Od 1913 roku zajmował się głównie drzeworytem i sporadycznie suchorytem oraz malarstwem akwarelowym- cierpiał na alergię i bardzo wcześnie musiał porzucić malarstwo olejne, od którego zaczął swoją drogę twórczą. Jest uznawany za "twórcę nowoczesnego drzeworytu polskiego"; znany jest jako autor oryginalnych prac w tej technice, nawiązujących w swojej formie do drzeworytu ludowego, a w tematyce do legend i kultury góralskiej. W latach 1917-1922 wystawiał z grupą formistów; w 1922 roku był współzałożycielem Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm. Do 1918 roku przebywał w Zakopanem, gdzie uczył rysunku w Szkole Przemysłu Drzewnego; od 1918 mieszkał w Warszawie- był profesorem w Szkole Sztuk Pięknych (od 1932 ASP), gdzie prowadził Katedrę Grafiki Artystycznej w latach 1922-1934.
Malował nastrojowe, bardzo słoneczne pejzaże; jego ulubionymi motywami były: sceny rodzajowe i legendy tatrzańskie.
Akwarela, karton; 73 x 99, 5 cm
Sygnowany czarną akwarelą l.d.: W Skoczylas
Władysław Skoczylas studiował od 1901 roku rzeźbę w Kunstgewerbeschule w Wiedniu, w latach 1904-1906 malarstwo i rzeźbę w krakowskiej ASP i w Paryżu (1910) oraz grafikę w Lipsku (1913). Od 1913 roku zajmował się głównie drzeworytem i sporadycznie suchorytem oraz malarstwem akwarelowym- cierpiał na alergię i bardzo wcześnie musiał porzucić malarstwo olejne, od którego zaczął swoją drogę twórczą. Jest uznawany za "twórcę nowoczesnego drzeworytu polskiego"; znany jest jako autor oryginalnych prac w tej technice, nawiązujących w swojej formie do drzeworytu ludowego, a w tematyce do legend i kultury góralskiej. W latach 1917-1922 wystawiał z grupą formistów; w 1922 roku był współzałożycielem Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm. Do 1918 roku przebywał w Zakopanem, gdzie uczył rysunku w Szkole Przemysłu Drzewnego; od 1918 mieszkał w Warszawie- był profesorem w Szkole Sztuk Pięknych (od 1932 ASP), gdzie prowadził Katedrę Grafiki Artystycznej w latach 1922-1934.
Malował nastrojowe, bardzo słoneczne pejzaże; jego ulubionymi motywami były: sceny rodzajowe i legendy tatrzańskie.