Jest to malowniczy widok lasu liściastego z maleńką postacią niosącą chrust. Sposób ujęcia pejzażu, proporcje pomiędzy postacią, a otaczającymi ją drzewami, dość precyzyjny sposób malowania detali, wskazuje na wpływy malarstwa belgijskiego pierwszej ćwierci XIX wieku, szczególnie Pierre-Jeana Hellemansa (1787-1845). Hellemans był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Brukseli i pod koniec pierwszej dekady XIX stulecia zaczął malować pejzaże z okolic Brukseli. Jego sztuka pejzażowa, wywodząca się z tradycji Niderlandów XVII wieku, stanowiła źródło inspiracji dla artystów młodszego pokolenia.

71
BELGIJSKI MALARZ

KOBIETA ZBIERAJĄCA CHRUST, 1 poł. XIX w.

Olej, płótno; 62 x 47,5 cm
Na ramie napis: [...] Hellemers (?)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jest to malowniczy widok lasu liściastego z maleńką postacią niosącą chrust. Sposób ujęcia pejzażu, proporcje pomiędzy postacią, a otaczającymi ją drzewami, dość precyzyjny sposób malowania detali, wskazuje na wpływy malarstwa belgijskiego pierwszej ćwierci XIX wieku, szczególnie Pierre-Jeana Hellemansa (1787-1845). Hellemans był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Brukseli i pod koniec pierwszej dekady XIX stulecia zaczął malować pejzaże z okolic Brukseli. Jego sztuka pejzażowa, wywodząca się z tradycji Niderlandów XVII wieku, stanowiła źródło inspiracji dla artystów młodszego pokolenia.