Na odwrocie nalepka Galerie Bargera/ Köln/ Germany i Galeria Gmurzyński
Portrety, oprócz pejzaży i martwych natur były ulubionym temat Meli Muter. Jej osobowość malarska kształtowała się pod wpływem wielu bezpośrednich kontaktów i przyjaźni z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Do znajomych malarki należeli twórcy tacy jak Leopold Gottlieb, Władysław Reymont, Stefan Żeromski, Diego Rivera, Romain Rolland czy Rainer Maria Rilke. Artystka bardzo chętnie portretowała przyjaciół, malowała też portrety na zamówienie. Każdy z nich był odbiciem wielkiego artyzmu i świadomości artystycznej, ekspozycją miękkich plam, ciepłych barw i zwrócenia uwagi na psychologiczną charakterystykę portretowanej osoby.
W oferowanym obrazie widać wyraźną inspirację twórczością Vincenta Van Gogha, szczególnie obrazami ukazującymi wnętrze Żółtego Domu w którym mieszkał.
Olej, płótno;
105,5 x 110 cm
Sygn. p.d. Muter
Na odwrocie nalepka Galerie Bargera/ Köln/ Germany i Galeria Gmurzyński
Portrety, oprócz pejzaży i martwych natur były ulubionym temat Meli Muter. Jej osobowość malarska kształtowała się pod wpływem wielu bezpośrednich kontaktów i przyjaźni z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Do znajomych malarki należeli twórcy tacy jak Leopold Gottlieb, Władysław Reymont, Stefan Żeromski, Diego Rivera, Romain Rolland czy Rainer Maria Rilke. Artystka bardzo chętnie portretowała przyjaciół, malowała też portrety na zamówienie. Każdy z nich był odbiciem wielkiego artyzmu i świadomości artystycznej, ekspozycją miękkich plam, ciepłych barw i zwrócenia uwagi na psychologiczną charakterystykę portretowanej osoby.
W oferowanym obrazie widać wyraźną inspirację twórczością Vincenta Van Gogha, szczególnie obrazami ukazującymi wnętrze Żółtego Domu w którym mieszkał.