Wystawiany:
- Henri Hayden. Mistrzowie École de Paris, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, 20 września - 31 grudnia 2013

Reprodukowany:
- Henri Hayden. Mistrzowie École de Paris, katalog wystawy, tekst Artur Winiarski, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, Warszawa 2013, nr kat. 36, s. 124.

Od 1922 roku Hayden odwrócił się od stylistyki kubizmu, poszukując nowego języka artystycznego. Wtedy to w jego twórczości pojawiają się liczne przedstawienia pejzaży, sceny rodzajowe, akty oraz właśnie portrety. W tych przedstawieniach Hayden kieruje się ku obrazom malowanym w konwencji realistycznej. Portrety Haydena to syntetycznie poprowadzony rysunek, z delikatnie zaznaczonym konturem. Artysta swoje obrazy buduje szeroką plamą barwną, modelując je miękkim światłocieniem. Modele u Haydena zazwyczaj zostają ukazani na jednobarwnym, neutralnym tle.

68
Henryk HAYDEN (1883 Warszawa - 1970 Paryż)

Kobieta z kwiatami, lata 20-te XX w.

olej, płótno, 46 × 55 cm
sygn p. d.: Hayden

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany:
- Henri Hayden. Mistrzowie École de Paris, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, 20 września - 31 grudnia 2013

Reprodukowany:
- Henri Hayden. Mistrzowie École de Paris, katalog wystawy, tekst Artur Winiarski, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, Warszawa 2013, nr kat. 36, s. 124.

Od 1922 roku Hayden odwrócił się od stylistyki kubizmu, poszukując nowego języka artystycznego. Wtedy to w jego twórczości pojawiają się liczne przedstawienia pejzaży, sceny rodzajowe, akty oraz właśnie portrety. W tych przedstawieniach Hayden kieruje się ku obrazom malowanym w konwencji realistycznej. Portrety Haydena to syntetycznie poprowadzony rysunek, z delikatnie zaznaczonym konturem. Artysta swoje obrazy buduje szeroką plamą barwną, modelując je miękkim światłocieniem. Modele u Haydena zazwyczaj zostają ukazani na jednobarwnym, neutralnym tle.