Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Krystyna Herling-Grudzińska Obrazy i rysunki, Galeria „Inny Świat“, Kraków XII 1986 - I 1987, kat. poz. 21;
- Malarstwo Krystyny Herling-Grudzińskiej, Trwanie i Przemijanie, Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 16 I - 14 II 1987, kat. s. 15, poz. nlb.;
- Joanna Bielska-Krawczyk, Cienie K., Krystyna Herling-Grudzińska i jej obrazy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, s. 130, il. barwna 28.

Żona pisarza emigracyjnego Gustawa Herling-Grudzińskiego, malarka z wewnętrznej potrzeby, zainteresowanie sztuką ujawniła jeszcze podczas II wojny, kiedy to pokazała publicznie swoje prace w Bagdadzie i Kairze. Nawiązywała do rozwiązań polskiego koloryzmu z kręgu kapistów. Nie bez wpływu na styl artystki pozostawała przyjaźń z Józefem Jaremą. Typowe cechy jej malarstwa prezentuje obraz Kobieta z kotem, gdzie deformacja postaci i przedmiotów, oryginalna kompozycja i soczysta plama barwna składają się na niebanalne potraktowanie tematu.

131
Krystyna HERLING-GRUDZIŃSKA (1915 Jekaterynosław na Ukrainie - 1952 Londyn)

KOBIETA Z KOTEM, ok. 1950

olej, płótno
61,5 x 50,5 cm
sygn. na odwr. na płótnie: KRISTINA HERLING... | T:...

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Krystyna Herling-Grudzińska Obrazy i rysunki, Galeria „Inny Świat“, Kraków XII 1986 - I 1987, kat. poz. 21;
- Malarstwo Krystyny Herling-Grudzińskiej, Trwanie i Przemijanie, Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 16 I - 14 II 1987, kat. s. 15, poz. nlb.;
- Joanna Bielska-Krawczyk, Cienie K., Krystyna Herling-Grudzińska i jej obrazy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, s. 130, il. barwna 28.

Żona pisarza emigracyjnego Gustawa Herling-Grudzińskiego, malarka z wewnętrznej potrzeby, zainteresowanie sztuką ujawniła jeszcze podczas II wojny, kiedy to pokazała publicznie swoje prace w Bagdadzie i Kairze. Nawiązywała do rozwiązań polskiego koloryzmu z kręgu kapistów. Nie bez wpływu na styl artystki pozostawała przyjaźń z Józefem Jaremą. Typowe cechy jej malarstwa prezentuje obraz Kobieta z kotem, gdzie deformacja postaci i przedmiotów, oryginalna kompozycja i soczysta plama barwna składają się na niebanalne potraktowanie tematu.