Płótno prezentujące kobietę z gitarą, temat chętnie eksplorowany przez Picassa i Braque`a, należy zaliczyć w poczet prac będących polską recepcją kubizmu. Kunka z Paryża przywiózł gruby, ciemny kontur (czasami określany jako "légerowski"), którym obwodził płaskie plamy koloru, często rozbijał bryłę przedmiotu każąc go oglądać z wielu stron, jak kubiści. Na powstanie tej pracy mogła mieć wpływ metoda pedagogiczna Strzemińskiego, polegająca na studium kubizmu analitycznego.
Olej, płótno
55,5 x 45 cm
Sygnowany p.d.: L. Kunka
Płótno prezentujące kobietę z gitarą, temat chętnie eksplorowany przez Picassa i Braque`a, należy zaliczyć w poczet prac będących polską recepcją kubizmu. Kunka z Paryża przywiózł gruby, ciemny kontur (czasami określany jako "légerowski"), którym obwodził płaskie plamy koloru, często rozbijał bryłę przedmiotu każąc go oglądać z wielu stron, jak kubiści. Na powstanie tej pracy mogła mieć wpływ metoda pedagogiczna Strzemińskiego, polegająca na studium kubizmu analitycznego.