Proweniencja:
Obraz ze zbiorów Leopolda Zborowskiego; później w kolekcji Marcela Suillerot.

Obraz opisany i reprodukowany:
– J. Goldman, Henri Hayden, [w:] Die Kunst, Heft 6, München Juni 1971, s. 346, il.;
– A. Winiarski, Henryk Hayden, Mistrzowie École de Paris, Muza, Warszawa 2013, s. 63, il. czarno-biała.
Obraz zostanie uwzględniony w Catalogue Raisoneé Haydena, obecnie w przygotowaniu przez Patrice Bachelard we współpracy z Josette Hayden.


W roku 1922 Hayden odszedł od kubistycznej formy i rozpoczął poszukiwania nowej fomuły malarskiej, które sprawiły, że artysta powrócił do klasycznej formuły przedstawieniowej. Rok później dołączył on do grupy polskich artystów skupionych wokół Leopolda Zborowskiego (pochodzącego z Galicji polskiego marszanda, który organizował wystawy, m.in. takim artystom jak Modigliani, Soutine, czy Kisling). W tym okresie artysta skupił się na malowaniu portretów i scen rodzajowych. Znakomitym przykładem tego malarstwa jest prezentowana Kobieta z dzieckiem. Pracę charakteryzuje ograniczona paleta barw oraz uproszczone i oszczędne
w wyrazie potrakowanie modeli. Bryłę artysta buduje za pomocą delikatnego konturu i walorowego potraktowania światłocieni.
żródło: A. Winiarski, Henri Hayden, Mistrzowie École de Paris, Muza, Warszawa 2013

63
Henryk HAYDEN (1883 Warszawa - 1970 Paryż)

KOBIETA Z DZIECKIEM, ok. 1922

olej, płótno
100 x 73,2 cm
sygn. p.d.: Hayden
sygn. na odwrocie: H. Hayden | I – 1922 | paris
na odwrocie, na płótnie:
– na górnej krawędzi obrazu napis: Hayden La Mere et l’Enfant;
– u dołu okrągła pieczątka celna: DOUANE | EXPORTATION | PARIS | CENTRALE
na krośnie:
– napisy u góry: H. 1997. 8.6. + 2 [?] | SUD EST | II. 71;
– nalepka: Collection Zborowski | 8 rue Joseph Bara. Paris | No 36 (fot. poniżej);
– nalepka transportowa: LEMONIE PÉRIGNON & Cie | ESPRESS TRANSPORT S.A.| 33, RUE DE CHABROL. PARIS-10 E | TRANSPORT DE TABLEAUX ET STATUES | NUMÉRO | AUTEUR HAYDEN | TITRE Femme á l’enfant | 1922/23 | 100 x 81 | IM 1396;
– nalepka z odręcznym tekstem: Retrospective | SALON D’AUTOMNE 71 | Femme á l’enfant 1922 100 x 81;
– nalepka: Palais LONGCHAMP | 3/75 Marseille;
– nalepka: MUSÉE CANTINI (przekreślone i odręcznie dopisane) Beaux Arts – MARSEILLE | Exposition Audibert et ses Amis | Date Mars – Aout 1975. | l’oeuvre: „Femme á l’enfant“ H. Hayden.

** do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8%

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
Obraz ze zbiorów Leopolda Zborowskiego; później w kolekcji Marcela Suillerot.

Obraz opisany i reprodukowany:
– J. Goldman, Henri Hayden, [w:] Die Kunst, Heft 6, München Juni 1971, s. 346, il.;
– A. Winiarski, Henryk Hayden, Mistrzowie École de Paris, Muza, Warszawa 2013, s. 63, il. czarno-biała.
Obraz zostanie uwzględniony w Catalogue Raisoneé Haydena, obecnie w przygotowaniu przez Patrice Bachelard we współpracy z Josette Hayden.


W roku 1922 Hayden odszedł od kubistycznej formy i rozpoczął poszukiwania nowej fomuły malarskiej, które sprawiły, że artysta powrócił do klasycznej formuły przedstawieniowej. Rok później dołączył on do grupy polskich artystów skupionych wokół Leopolda Zborowskiego (pochodzącego z Galicji polskiego marszanda, który organizował wystawy, m.in. takim artystom jak Modigliani, Soutine, czy Kisling). W tym okresie artysta skupił się na malowaniu portretów i scen rodzajowych. Znakomitym przykładem tego malarstwa jest prezentowana Kobieta z dzieckiem. Pracę charakteryzuje ograniczona paleta barw oraz uproszczone i oszczędne
w wyrazie potrakowanie modeli. Bryłę artysta buduje za pomocą delikatnego konturu i walorowego potraktowania światłocieni.
żródło: A. Winiarski, Henri Hayden, Mistrzowie École de Paris, Muza, Warszawa 2013